Qualsevol nit pot sortir el sol

Oh! Benvinguts, passeu, passeu, de les tristors en farem fum. A casa meva és casa vostra, si és que hi ha cases d’algú. Com diu Jaume Sisa, casa meva és casa vostra. Aquest Bloc, és casa vostra. Per tant, oh benvinguts, passeu, passeu…

2 minuts i ARA tornem és el nou Bloc que m’ha encarregat el Diari Ara on periòdicament us parlaré de publicitat, comunicació, imatge, marca, campanyes, anuncis, webs… I tot això, ben proper als més petits, als emprenedors, als autònoms, a les PIMES. A tots aquells que sovint els fa por la publicitat i la comunicació. A tots aquells que es pensen que la publicitat i la imatge, és només “cosa de grans”. A tots aquells que tenen clar com crear el seu producte, però potser no tant de com crear la seva marca. Recordeu amics, el món és de les marques. Els productes arriben a la ment del consumidor, les marques, al seu cor.

I com diferenciem producte i marca? Comencem per la base d’una marca. L’origen hauria de ser sempre un producte viable i rendible. Oi que no se’ns acudiria vendre aire condicionat als països nòrdics? Perquè una marca funcioni, primer ha de funcionar el producte. I després (mai abans), cal construir-la. Establir vincles i connexions amb el teu públic. Amb uns valors, amb una personalitat. Amb capacitat de transmetre emocions. Que sigui empàtica amb el client potencial.

I com ho podem fer? Amb una bona estratègia de comunicació de base que et posicioni i, alhora, et diferenciï de la competència. Cal definir molt bé què dir del teu producte amb un missatge clau que sigui propi. Diferenciador. I a poder ser, únic. I el com dir-ho. Aquest “com” ha de ser la forma. Notòria, memorable, que connecti! Les marques capaces de proveir experiències als seus consumidors, capaces de ser viscudes, són les que realment triomfen.

Creieu realment que Louis Vuitton ven bosses o que Audi ven cotxes? Doncs no! Creieu-me! Louis Vuitton de fet no ven bosses. Ven molt més. Ven alguna cosa intangible i molt subtil,  però que resulta ser fonamental perquè molts homes i moltes dones acabin comprant les seves bosses. Ven prestigi, elegància, estatus, sofisticació. Actualment es considera una de les marques de luxe més exclusives del món.

Aquests valors no es veuen, però es transmeten, i el client els percep. És el plus que la marca explota per arribar a vendre els seus productes.

Sovint  la compra és el resultat d’una emoció: si és positiva, el client compra. En cas contrari, no ho fa. Aquest és un dels fonaments de la marca. Vendre feeling o engagement al target. Es demostra que les relacions emocionals entre les persones i les marques es creen dins dels primers mili segons del procés de compra.

Dit això, anem a la realitat de l’empresa. Actualment el mercat està saturat de productes molt similars, i fer-se un forat en el mercat costa, i sovint molt.  Si a sobre sumem la situació generalitzada de crisi i de pèrdua de poder adquisitiu, ens sembla que cal fer proeses per aconseguir vendre.  Aquí és on podem fer servir el nostre enginy per convertir el producte en una marca que emocioni. En aquest context, les marques tenen la missió de transmetre percepcions positives!

Que me’n dieu de les campanyes de Damm? Venen cervesa? Ens diu quelcom del producte? No! Precisament ven emocions. I el Barça? Amb el Barça passa exactament el mateix. És una marca que transmet sensació de pertinença, de fidelitat a uns colors.

I tu? Com ho fas amb la teva marca?  Diferencia’t!!! Fins que no et diferenciïs vendràs productes, no marques…

Amics, coneguts i saludats. Se li ha de perdre la por a la publicitat. Penseu que qualsevol nit, pot sortir el sol.

Si teniu qualsevol consulta, o suggeriment per futurs posts, no dubteu en dir-m’ho!

 

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús