Connexions 2.0

Sento al tren un senyor de mitjana edat:
– Avui tot són Connexions 2.0
– Com?, li diu la seva dona.
– Sí dona. L’establiment de lligams de comunicació a través de l’entorn digital.

Si les persones d’entrada edat ho tenen clar, la teva marca ho ha de posar en pràctica. I de seguida. Siguis gran o petit, la xarxa t’ofereix moltes oportunitats per establir canals de comunicació amb el mercat. Per tant, cal ser-hi!
La comunicació sempre ha estat el motor de la civilització. Si durant la segona meitat del segle XX els mitjans de comunicació per excel·lència foren la ràdio, la televisió i la premsa, està clar que aquest segle XXI el paradigma ha canviat. Segons l’Observatori de Xarxes Socials a Espanya, el 93% dels internautes té presència activa a la xarxa: webs, blogs, apps o altres tipus de formats. Per tant, viure allunyat d’això, pot convertir-se en problema. Tant si parlem de marques, negocis, o persones, vivim en un món interconnectat al màxim.

Qui no queda per WhatsApp, rep opinions a través de Facebook o s’informa mitjançant Twitter?

Diferents suports amb una mateixa finalitat: la connexió, la comunicació. Les noves tecnologies fan d’un missatge una conversa oberta al món, un fòrum on les paraules viatgen d’home a home, de país a país, de continent a continent de forma instantània.

I aquí apareix el repte d’una marca (sigui gran o no tant): els seus missatges han d’arribar al públic i interactuar amb ell generant continguts interessants amb un objectiu clar: augmentar la notorietat (per no dir directament, vendre més). La comunicació com eina de màrqueting ja és un pilar bàsic que s’hauria d’implantar des de la petita empresa ja. Buscar quina estratègia de comunicació és la millor per cada marca i treballar-la a fons.

I què és allò que pot dir una marca a la xarxa? Moltes coses. Ara hi ha més facilitat per interactuar amb els clients que abans.

Us proposo 5 pistes que poden ser interessants per la teva marca alhora d’establir connexions 2.0:

1. Parla amb els teus clients. Ara és més fàcil que abans.
2. Respon sempre que algú interactuï amb tu. Agraeix likes, dóna la benvinguda a nous seguidors, respon e-mails. Fes-ho o podries convertir-te en un Maleducat 2.0.
3. Publica informació interessant pel teu client potencial. No siguis ni massa intrusiu ni massa passiu. Busca l’equilibri.
4. Adapta la teva web a format mòbil (el que actualment es coneix com Web Responsive). Creix el consum de les connexions a internet a través de dispositius mòbils (tauletes i telèfons), sobretot a les Xarxes Socials, en detriment a l’ordinador de casa o de la feina. Avui llegia en un post de la Txell Costa que a partir del 21 d’abril, si no tens un web preparat per dispositius mòbils, Google avisa que perdràs posicionament en les cerques fetes amb el mòbil.
5. Si tens poc pressupost, no cal que creïs una web. Per començar, fes-te una fan page de Facebook i allà pots anar publicant tot el que t’interessi.

Us animo a contactar amb el vostre mercat, amb el vostre entorn, amb els vostres clients. I establir connexions, que no són res més que vincles efectius entre la vostra marca i els vostres receptors.

Ah, i si teniu qualsevol consulta, o suggeriment per futurs posts, no dubteu en dir-m’ho!

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús