I si el famós dóna la cara?

Si la setmana passada parlava de la publicitat que fa servir una cara coneguda per augmentar la notorietat d’una marca, avui parlaré també de famosos, però que fan una tasca ben diferent. Donar la cara per una història no comercial. Per una malaltia, per una causa, per conscienciar d’alguna cosa a la societat … Per difondre un problema, una situació. Amb finalitats no marquistes. Amb finalitats didàctiques.

Coneixeu l’organització Obertament? Jo la vaig conèixer la setmana passada veient un anunci (no hi tinc absolutament res a veure) És una organització que té com a visió assolir una societat lliure de discriminacions socials. On totes les persones, incloen-t’hi les que tenen algun problema de salut mental, puguin gaudir dels mateixos drets, deures i oportunitats que les altres. Amb l’objectiu de lluitar contra l’estigma i la discriminació que pateixen les persones amb algun problema de salut mental.
Jo m’he fet la pel·lícula. I crec que amb el final que hi ha, no m’he equivocat gaire. Entenc que aquesta gent necessitava una campanya per donar-se a conèixer amb l’objectiu de girar la truita al problema. Per tractar el problema com una solució. I si més no, no com un inconvenient. I què van fer? Doncs suposo que parlar amb un publicista i els va exposar la situació. Tenim un problema: avui ser malalt mental és un problema. I nosaltres volem desestigmatitzar això i fer del problema quelcom quotidià. Transformar al malalt mental en una persona normal. Amb els seus drets, els seus deures i les seves obligacions. I d’aquí va sorgir, entenc,  la idea. Per a mi, una magnífica idea … Ara, ara, ara arriba el famós … Han creat una campanya sota el concepte creatiu “Dóna la cara”. Dirigit a tothom. Dirigit també als famosos. Aquí sí que un famós pot tenir més pes que una persona no mediàtica. Us imagineu un futbolista, un actor, un polític o un cantant, explicant que en algun moment de la seva vida ha patit ansietat, depressió, fòbia o el que sigui? Qui no n’ha tingut mai? Bé, diu la dada, un 80% de la població adulta catalana en algun moment haurà tingut un procés de malaltia mental.
Resultat de la campanya: De moment han donat la cara més de 1000 persones al mur de la plana web. I de famosos, uns quants. Entra i busca’ls tu mateix.
Una excel·lent campanya on queda ben definit el que es busca. El missatge està molt clar des del moment que cliques les tres www, ja que la marca ja porta implícit el missatge a comunicar: Obertament, per la salut mental dóna la cara. Un gran benefici de producte (en aquest cas servei). Donant la cara, ajudes a molta gent a perdre la por, la vergonya. Amb un disseny molt positiu, fresc, modern, optimista. Tot suma. I que en aquest cas, si a sobre ets famós encara millor a no amagar-te’n de patir la malaltia o els trastorns que poden produir-la. En aquest cas, el famós, no només posa la cara. S’implica en una causa, en un problema, se solidaritza amb un col·lectiu vulnerable. Qui no ha patit mai un trastorn o una malaltia mental?
Amics d’Obertament, enhorabona per la fabulosa campanya que esteu fent!
Per cert, jo ja he donat la cara … I tu, la vols donar?

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús