A Catalunya, el sud també existeix

El cap de setmana passat  vaig estar a la Ribera d’Ebre. Hi vaig sovint. Concretament a Garcia (paratge de la foto), pels qui no ho sabeu un preciós poble del sud de Catalunya, tocant l’Ebre. Garcia, no és només un cognom.
Garcia, la Ribera d’Ebre i en general les Terres de l’Ebre són un paratge preciós alhora que desconegut. Serà per què una bona part dels de Barcelona, per sota de Martorell tot és força desconegut? Catalans (i catalanes), a Catalunya, el sud també existeix! És diferent. És especial. I és meravellós.
Sabedors que les Terres de l’Ebre gaudeixen d’una gran biodiversitat (el seu eslògan és “Reserva de la Biosfera”), amb nombroses espècies de fauna i flora protegides, la marca Turística Terres de l’Ebre encoratja a visitants, la població local i el mateix sector turístic, a impulsar i enfortir un turisme més sostenible que satisfaci les necessitats de la generació actual sense comprometre la capacitat per satisfer les necessitats de les generacions futures.
En principi la marca turística de les Terres de l’Ebre és una invitació a gaudir de l’hospitalitat. També reflecteix la voluntat de tenir una unitat amb grans valors culturals que es va consolidant a poc a poc.
El logotip, fet fa ja un temps, és una síntesi dels cinc elements significatius del lloc: el Mediterrani, l’Ebre, la situació geogràfica, el turisme i les quatre comarques més meridionals de Catalunya que composen les Terres de l’Ebre (Baix Ebre, Montsià, Ribera d’Ebre i Terra Alta). Els colors també estan pensants en el mateix sentit. El blau marí representa el Mac i el blau cel l’Ebre. I el verd, vol unir l’interès turístic amb els valors naturals de la zona.
Tot això està molt bé si després es comunica i se’n fa difusió. Una marca creada però no difosa (o no ben difosa), no és una bona marca. I penso que les Terres de l’Ebre ho està fent bé. Molt bé. Sobretot els darrers anys. El que transmet avui les Terres de l’Ebre és totalment diferent del que transmetia fa uns anys.
Quan sentiu o llegiu Terres de l’Ebre, qué us ve al cap? A mi em ve al cap un territori extraordinari;  el turisme fluvial, els ports, el delta, els arrossars, el riu amb el pas de barca, les llacunes, les platges enormes i verges, les bicicletades. Però també em ve al cap la tranquil·litat, la pau, la natura, l’aigua, el bon menjar, el caràcter i la forma de parlar tan propis. I això no és res més del que pretén aconseguir la marca. Transmetre sensacions, emocions, empatia. Ganes de dir: hi vaig! Encara que em caigui una mica avall (sóc de Barcelona), hi vaig! Ganes de crear una relació de pertinença amb els seus habitants. Ganes de dir, si ets d’allà:  hi visc, i m’encanta viure-hi.
Ja ho diuen ells amb el seu claim “on t’aturen els detalls”.  Doncs vinga, us proposo que aneu a viure’ls en primera persona. Jo els visc sovint i són altament recomanables. Us diré un secret. La família del meu marit és d’allà …

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús