Hi havia una vegada

Ahir estava escrivint l’article per avui amb la companyia de la ràdio de fons. Sovint quan treballo tinc la ràdio de fons. Sento que diuen que un noi de 15 anys que viu a Nebraska ha complert el seu somni: ha aconseguit una beca única al món per viatjar a l’espai durant un mes amb dos dels astronautes més famosos del món. Una notícia, una història que m’ha cridat l’antenció front les altres notícies típiques i tòpiques. Una notícia, una història, que em va molt bé per il·lustrar justament del que us volia parlar en el meu article d’avui.

Oi que us acabo d’explicar una història, més o menys creïble que us ha provocat unes emocions i unes sensacions? Doncs quan això s’aplica a les marques, és el que se’n diu “Storytelling”. És a dir, la marca es converteix en la protagonista d’una història i ens explica què és i què pot fer per a tu. Però en forma de conte, d’història, de pel·lícula. Amb un argument. Amb un fil conductor que faci atractiu tot el procés.

Ara ja no només val vendre un producte, cal vendre les emocions i les sensacions que et transmet. El storytelling neix per connectar I emptatitzar amb el teu client potencial, d’una forma diferent. Simplement si expliques una bona història, atrauràs el consumidor final. Vindrà solet. Com els ratolins amb el flautista d’Hamelin …

Us posaré dos exemples: una marca pot fer servir el Storytelling per a reforçar els seus beneficis i atributs, com per exemple el spot “The Force” de Volkswagen https://www.youtube.com/watch?v=R55e-uHQna0 o una marca pot fer servir el Storytelling per promoure uns determinats objectius, com el famós vídeo “Te atreves a soñar” https://www.google.es/search?q=https:

I quins beneficis provoca el storytelling per la marca?

  1. Generes interès: només pel fet de connectar d’una manera diferent amb el client potencial ja augmenta el grau d’interès. Amb personatges diferents (per exemple reals, no els models de sempre), amb elements sensorials atípics (músiques, sorolls de natura …), amb dibuixos en comptes d’imatges rodades …
  2. Converteixes la marca en memorable: D’entre tota la graella d’anuncis d’un tall publicitari, ben segur que recordaràs aquell que t’ha fet sentir alguna emoció.
  3. Fas partícip al públic: Si coneixes bé al teu client potencial, sabràs com explicar una història propera, que connecti amb ells. Si el teu target és el nen, parla-li amb el seu llenguatge. Identifica la seva necessitat i explica-la amb la solució que tu li pots oferir!
  4. Potencies el boca-orella: El boca-orella és una de les fórmules de comunicació més eficients que existeixen. Només cal aconseguir connectar amb el teu target i que ells mateixos vagin compartint, difonent i parlant de la història que has creat.

Explicar històries no només serveix per fer pel·lícules i entretenir als més petits. I explicar històries, no és només cosa dels grans. Els petits també poden explicar-ne. Recordeu aquella professora que el 2012 es va quedar sense feina? Va fer el seu C.V. mitjançant una bona història … http://www.ara.cat/societat/video-curriculum-duna-professora-triomfa-Youtube_0_730727097.html

Tota marca hauria de tenir la seva història. I tu, ja has començat a explicar la teva?

 

story-22

 

 

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús