Publicitat irresponsable: un nou cas

L’altre dia un bon amic meu, en Julio Basulto, va fer un post a FB que m’ha engrescat a escriure aquest article.
Resulta que la seva filla de 8 anys va portar a l’escola una ampolla de vidre amb un líquid blanc (llet!) i els seus amics li van dir, és “Pediasure”?

Sabeu què és Pediasure? És un producte dels laboratoris Abbot. Textualment es defineix com “un aliment complet i equilibrat per a nens a partir d’un any que complementa el que el nen es deixa al plat i assegura la ingesta dels nutrients que necessita pel seu correcte desenvolupament i creixement”. Que complementa el que el nen deixa al plat? Però, com és possible? I si anem més enllà, la seva campanya de publicitat (en hores de target infantil) il·lustra clarament aquest missatge. Un nen que fa fàstics a un plat crec que de verdura amb pollastre, es veu una imatge de la mare donant-los un got del producte i una veu en off diu “Mientras ellos aprenden a comer saludablemente, un vaso de Pediasure les ayuda a crecer sanos y fuertes”. Senyors, siguem seriosos! Fins on hem arribat!  De nou, això és un exemple d’una terrible estratègia de comunicació. D’una publicitat del tot irresponsable.

No nego els beneficis del producte per nens malnodrits, o nens que realment tenen problemes en l’alimentació. Fer servir com a estratègia de comunicació el consentiment al fet que un nen deixi el menjar al plat per vendre un suplement nutricional, tal com està el món crec que és un error.  Tornem a la publicitat responsable que tantes vegades he comentat. No s’hi val a fer comunicacions on, amb l’objectiu de vendre més, tot està permès. Un laboratori farmacèutic d’aquesta envergadura hauria de vigilar més amb les campanyes de publicitat que fa. Ja és prou difícil educar als nens que cal menjar de tot. A inculcar-los que el més important per tenir una bona salut, és fer una dieta equilibrada on entri tot: peix, verdura, carn, cereals, fruita … Ja és prou difícil el dia que “toca” peix i verdura que un domicili familiar amb dos o tres fills no es converteixi en una batalla campal o en una missió impossible, com perquè minuts abans de sopar, el nen que està mirant dibuixos (parlo de quarts de vuit del vespre, no de les onze de la nit, per tant hora totalment raonable perquè el nen miri la tele) vegi aquest spot i digui, mama, mira, si avui no em menjo la verdura em pots comprar això…  
Com anècdota, recordo una frase que els meus pares no em paraven de repetir quan era petita. Marta, menja… Era com un mantra. Em feien menjar de tot. I avui m’agrada tot (bé, gairebé tot)…

Srs. d’Abbott, si volen, els proposo una campanya de publicitat eficient, amb un missatge ben clar del que és Pediasure però aclarint que el benefici de producte no és substituir el menjar que es deixa al plat. On no es jugui amb el dret humà de l’alimentació. Un dels primers drets de tot home.

Per cert, us deixo el link del spot… https://www.youtube.com/watch?v=vBQQ8yumrOQ

 

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús