Diuen, diuen, diuen

Dijous vaig fer una xerrada sobre marca personal a la llibreria a Peu de Pàgina. Gentilesa de la Gemma Barrufet. La llibretera de Sarrià. La meva llibretera de capçalera. La Gemma tot sovint organitza trobades, xerrades, reunions. Amb el seu local i la seva gentilesa, contribueix a dinamitzar el barri, a donar-li vida.

Em va oferir fer una xerrada sobre marca personal dirigida a escriptors, editors, il·lustradors. Per ajudar-los a crear o a consolidar la seva marca personal. Dit i fet. Durant una horeta ens vam reunir més de 40 persones i (com diuen a Reus), vaig (vam) xalar molt. Vaig fer una xerrada molt pràctica i didàctica. Crec que força diferent de les xerrades habituals sobre marca personal. Gens pretensiosa, al contrari. Molt de tu a tu. Molts exemples de marques personals, casos molt bons i casos que es poden millorar. Els assistents, van marxar amb feina per fer, per reflexionar. Però amb la il·lusió de pensar que tot professional lliberal, autònom, emprenedor (escriptor, advocat, metge, terapeuta, perruquer o llibreter) tenim dret (i gairebé l’obligació) de tenir la marca personal creada com Déu mana. Perquè sinó la crees tu, com diu en Risto Mejide, algú ho farà abans que te n’hagis adonat.

I potser no coincidirà amb allò que voldries sentir de tu. De la teva marca…

Diuen que la publicitat és cosa dels grans. Diuen que una marca és cosa de productes o de serveis. Diuen que per tenir una bona marca calen molts recursos. Diuen que costa moltíssim tenir una bona imatge de marca. Diuen, diuen, diuen. Se’n diuen de coses! Jo també us diré la meva.

  • La publicitat com ja he dit moltes vegades, és una disciplina que ha d’estar a l’abast de tothom. Dels petits i dels grans.
  • Les marques són emocions, sensacions, sentiments, valors. Fan que un producte o un servei o una persona sigui desitjat, comprat. El vull! És que les marques personals no transmeten tot això? Qui no voldria conèixer Messi o Bruce Springsteen? Però el Messi futbolista o el Bruce cantant. A ningú li interessa el Messi fent el sopar o en Bruce fent la declaració de la renda… I anant a marques personals menys mediàtiques, mireu quina preciositat aquesta web d’aquesta advocada: www.ablogada.com. Mai us hauríeu imaginat un advocat parlant en aquests termes. Oi? Amb aquesta proximitat. Amb aquesta empatia. Enhorabona Ablogada per la teva marca!
  • Per tenir una bona marca no calen molts recursos. Cal ser eficient i fer-los servir bé. Concentrar esforços i prioritzar la qualitat a la quantitat. Val més poc i bé, que molt i malament. Val més una web sense bloc si no tens temps ni recursos per tenir el bloc al dia, que tenir un bloc on fas un post cada tres mesos…
  • Tenir una bona imatge de marca no costa tant com sembla. Això sí, cal trobar el camí correcte. Primer tenir clar què comunicar. En què ets millor que els altres. Troba el teu avantatge diferencial. I a poder ser que sigui únic. I llavors diguel de forma memorable, didàctica, creativa, empàtica. Oi que tots recordeu el “Nokia, connecting people” ó “Tenn, el algodón no engaña”? Evidentment darrere aquestes marques hi ha enormes inversions. Doncs imagineu una marca petita sense inversió. O ho fa bé, o està condemnada al fracàs. Segur! Si amb diners cal fer-ho bé, imagineu sense grans pressupostos. Cal fer-ho perfecte!

I quan tinguis tot això clar (mai abans!) comença a dissenyar  i a pensar en la teva web, en les teves xarxes socials i en les teves accions de difusió. Però primer crea’t la marca. Creu-me. I si necessites ajuda, truca al publicista!

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús