Els 10 manaments de la publicitat

  1. Parlaràs del producte (o del servei) per sobre de totes les altres coses. Segons David Ogilvi, un dels publicistes més reconeguts de la història, com més informatiu sigui un anunci, més persuasiu resulta ser. Creativitat i originalitat sí, però sense perdre de vista què és el que s’està venent. Quantes vegades us ha passat que recordeu un espot però no la marca que s’anunciava?
  2. No faràs el teu anunci difícil d’entendre. Diu en Lluís Bassat, un dels grans d’aquí, que s’ha de parlar pel més ruc i semblar el més llest. No valen les excuses. És igual anunciar un component electrònic que un fàrmac que un pa de motlle. Que s’entengui!
  3. Honoraràs més el concepte creatiu que el disseny gràfic. Un bon concepte, amb un bon titular i un bon disseny, és més de la meitat de l’anunci. El text després ho pot arrodonir, però sempre, sota una idea brillant i notòria paraigües.
  4. Innovar sí, però amb criteri. Si una cosa funciona, no la canviem. Titulars de dues o tres paraules màxim, notoris i memorables. Millor incloure el preu que no fer-ho (si no el posem, ens l’acabaran preguntant igualment…) Text negre sobre fons blanc, imatges entenedores, frases curtes…
  5. No tindràs por d’equivocar-te. Es diu que l’home és l’animal que ensopega dues vegades sobre la mateixa pedra. Doncs el publicista, encara més. T’equivocaràs, sí! Però caminant es fa camí. L’immobilisme és nociu. I en creativitat encara més.
  6. No intentaràs agradar a tothom. Ja ho deia JJ Rosseau “no hi ha major enemic que l’amic de tothom”. Sempre hi haurà algú a qui no li agradarà la teva campanya. Però si a tu t’agrada, comunica el que tens al cap i compleix els objectius, la feina està ben feta! Em pregunto, Apple agrada a tothom?
  7. No diràs mentides. És realment difícil veure dir mentides a una PIME a al seva comunicació. En canvi, com és que les grans empreses sovint no diuen tota la veritat? Potser no son mentides com a tals, però sí el que els publicistes en diem “overpromises” (més enllà de les promeses). Telefonia, assegurances, energia, producte financers, estètica… prometen coses més enllà de la realitat… Tot això, a mitjà termini, acaba repercutint en la marca.
  8. No canviaràs mai una campanya si funciona. Si quelcom funciona bé, no ho canviïs. Que me’n dieu del logo de El Corte Inglés. Oi que no us agrada? Però funciona. I fa moooooolts anys…
  9. Envejaràs la competència sempre que ho faci bé. L’enveja sana és bona. Ens ajuda a millorar, a superar-nos. Per tant, busca el que fa bé la teva competència i… si pots, millora-ho!
  10. Creuràs en la teva creativitat. Tots tenim un creatiu dintre, ara bé, cal que ens ho creiem. I ser creatiu vol dir simplement tenir intuïció, curiositat.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús