L’anunci “perfecte”

 

Què vol dir ser perfecte? Existeix l’anunci perfecte? L’anunci perfecte en un mercat imperfecte? L’anunci perfecte on cada cop hi ha més necessitats a satisfer i més oferta per satisfer-les? Existeix. Es pot crear un anunci  que s’entengui, que es recordi, que creï empatia amb el consumidor i, sobretot, que destaqui.

 

4 pistes i un exemple:

1. Missatge a comunicar. Tot anunci ha de tenir clar quin missatge comunica. Què es vol comunicar. Per què hauria de comprar jo aquell producte el del costat, que a priori, és igual. Busca el benefici del producte (què fa de bo per tu), preu, novetat, promoció …

2. Titular. Dir el missatge clau a comunicar d’una forma notòria, que ressalti, que cridi l’atenció. Dir el que es vol dir d’una forma diferent, creativa, que impacti, que generi curiositat. I a poder ser que sigui memorable. Un cas molt clar és de la famosa la campanya de Dove, on el titular de la campanya era “Per la bellesa real”. No és el mateix dir “Tota dona ben segur que té alguna cosa de guapa, totes les dones són guapes en alguna cosa”. A més de ser una campanya genial per lluitar contra els estereotips de la bellesa.

3. Copy o text: Explicació en dues o tres línies del perquè. El perquè del titular. El perquè del missatge clau. Donar raons per validar el missatge. Per reforçar-lo. Per acabar-lo d’explicar. Explica perquè el teu producte, perquè és millor, defineix les característiques, indica el preu, l’horari …

4. La Imatge de la campanya, de l’anunci. Una imatge val més que mil paraules. Un cuiner ha de vendre uns plats meravellosos i un arquitecte unes obres de cine. La imatge ha de ser impecable. Ben il·luminada, ben emmarcada. Ha de ser clara, identificativa, representativa del que s’està comunicant. Que transmeti sensacions, emocions.

Dit això, amb tota la humilitat del món, us ensenyaré un anunci gràfic, fet per Mosaiking, perquè no dir-ho. Un anunci que crec compleix aquests 4 requisits. Un anunci que forma part d’una campanya que ens va encarregar la Consultoria Submon, dedicada a l’estudi dels hàbits marins per millorar l’ús i la gestió del mar, amb l’objectiu de posar en marxa un passeig per l’espai marí de 4 platges de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant.

 

Captura de pantalla 2015-11-07 a les 19.52.37 

 

1- Missatge a comunicar: Presenten un espai per visitar el fons marí d’un tros de la platja i descobrir totes les espècies que hi ha sota el mar: posidònies, sorra, roques, peixos, algues…

2- Titular: “Llegeix el mar”. No és el mateix dir “Llegeix el mar” que dir, “Busseja per sota el mar i descobreix tot el que el fons marí et pot ensenyar”. Acompanyàvem la campanya amb la creació d’una marca pròpia per l’espai. Snorkel Platja, un mar ple de sorpreses: l’espai de la platja (4 platges de Vandellòs-L’Hospitalet de l’Infant) on es podia practicar l’snorkel.

3-Copy/Text: Explica que s’ha de fer i on s’ha d’anar per poder llegir el mar. En aquest cas, posar-te les ulleres i les aletes, i començar a nadar i a descobrir tot el que et brinda el mar.

4- Imatge: Fresca, clara, identificativa, molt mediterrània. En mode il·lustració/dibuix, representa el mar. El Mar Mediterrani. Ple de posidònies, d’algues, de peixos, de sorra… El que ens trobarem quan emprenguem aquest meravellós viatge sota el mar. Colors blaus, evocant el mar i el cel.

Inverteix en la teva campanya. Creu-me, és una inversió, no una despesa! Ah, i com haureu vist en l’exemple  i mai em cansaré de dir-ho, la bona publicitat, no és només patrimoni de les grans marques.

 

 

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús