Jo et dic i tu m’escoltes

Quina és la diferència entre sentir i escoltar? Doncs la mateixa que hi ha entre veure i mirar. Una acció es fa conscientment i l’altre de forma inconscient. És diferent sentir la ràdio que escoltar-la. Igual que és diferent veure una obra d’art que mirar-la. I en marketing hi ha una tècnica que va d’això. Del jo et dic i tu m’escoltes. El boca-orella.  La tècnica més vella de difusió, de comunicació. Un diu una cosa i l’altra l’escolta. És a dir, la sent de forma conscient, per valorar en dur-la a la pràctica.

- Darrerament dormo fatal, quan em llevo, tinc les cervicals enganxadíssimes. Crec que hauré de canviar de coixí.

- Escolta, a mi em passava el mateix fins que vaig descobrir els coixins d’Aloe Vera especials per mal de cervicals, i noia, oli en un llum. D’ençà que vaig canviar de coixí, s’ha acabat el mal de cervicals.

- Busco un dissenyador gràfic.

- Mira, al meu TL de Twitter he vist un tuit d’una noia que està buscant feina de dissenyadora. Et faig una captura del meu mur, ti t’ho passo per Whats.

Qui no s’ha trobat mai amb alguna situació similar a aquesta? Les recomanacions boca-orella. I avui, el boca orella, gràcies a l’empenta de les xarxes socials, hem entrat en l’era del Marketing Viral, el Boca-Orella amplificat, doncs l’àmbit d’actuació és immens. És infinit. No s’acaba. Pots recomanar, et poden recomanar, i pots trobar el que busques i el que necessites d’una forma molt fàcil. Inclús sense buscar, pots trobar coses que no pensaves que podries trobar o necessitar. El camp jo et dic i tu m’escoltes és immens.

I com pots crear una bona viralitat per la teva marca? Us proposo 4 punts a tenir compte. I sempre pensant personalment (un cafè, una reunió, una trobada fortuïta…) com en termes 2.0 (e-mail marketing, xarxes socials, web…).

  1. El missatge: Crea un concepte fàcil, memorable, que pugui transmetre’s de forma fàcil, entenedora, memorable. El missatge pot ser intrínsec al producte o no. Una nova varietat de la marca o un descompte promocional. Que la idea sigui senzilla i fàcil de transmetre. Que generi conversa.
  2. El diàleg: Participar en la conversa i crear un diàleg. Qui entra i vol participar d’una marca, agraeix que la marca li respongui. Que la marca participi. Que la marca hi sigui. Que haya alguien al otro lado. Acceptant opinions i valoracions. Quan s’entra en un diàleg, hi ha la possibilitat d’obtenir missatges positius i també negatius. Però dels fets negatius també se n’aprèn. A voltes és bo que et critiquin, sempre que sigui amb respecte i educació.
  3. El client: Obtenir un ambaixador és el millor regal que et pot brindar la teva marca. Més que la facturació de cada mes… Un client satisfet es pot convertir en un prescriptor. En un bon ambaixador. Busca quin client content et pot fer de testimoni, fidelitza’l, mima’l i no tindràs un client, tindràs un regal amb un valor incalculable.
  4. El positivisme: És important la difusió de les coses bones, dels resultats positius. Si una cosa funciona, digues-ho, explica-ho. I ben fort! Oi que quan tenim notícies positives personals no dubtem en explicar-les, a la feina ha de passar el mateix. Les coses bones viralitzen. Tot allò que és bo es recomana i allò que és dolent és desrecomana.

Si algú recomana una marca, és perquè li agrada, ha obtingut el que buscava i per tant li ha generat confiança. Per tant, com millor ho facis, més et recomanaran. Recorda: tria bé el missatge, parla amb el teu client, mima’l i sigues positiu.

Llibres, restaurants, destins de viatges, hotels, tendes de roba, perruqueries, escoles. Tot! Qui no ha recomanat o ha demanat consell? Està ben clar. El boca-orella tant personal com virtual, crec que ja ha guanyat la partida als anuncis de televisió…

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús