Com llançar una marca i… no llençar-la

Per llençar una marca al mercat, cal dotar-la d’una imatge i donar-la a conèixer, triant molt bé com arribar al consumidor. Pensant, perquè un consumidor es fixarà en la meva marca i no en una altra. En què sóc diferent. Què és allò que farà que vulguin la meva. I d’aquí treure’n el missatge clau a comunicar i, a poder ser fer un eslògan. L’estratègia de comunicació. El què dir i el com dir-ho. El què dir diferencial, propi i a poder ser únic. I el com dir-ho, d’una forma notòria i memorable.  Aquesta per a mi és la clau de tot. Si això no està ben resolt, no cal que et gastis els diners en un pla de comunicació. Si el missatge clau a transmetre no és clar i directe, la resta és possible que falli.

Anem a per la difusió? Avui  tenim la gran sort que el món digital ens brinda oportunitats democràtiques, per tothom. A bon preu i a l’abast de tothom. Els emprenedors i els petits negocis tenen (tenim) al segle XXI una oportunitat d’or per donar-nos a conèixer dins l’entorn 2.0. Un lloc on pots parlar amb un periodista, amb un director general, amb el teu ídol o amb el teu president. Allà hi podem trobar eines assequibles, a l’abast de tothom. Ara bé, cal definir primer una bona estratègia de comunicació a seguir.  Dins l’entorn 2.0 podem tocar al client, el podem conèixer, el podem saludar, el podem respondre, el podem “atacar”, podem conèixer els seus interessos, les seves necessitats i … satisfer-les. Cal definir però el què i el com.

I com ho podem fer?

Primer i imprescindible, en funció dels teus objectius de comunicació (captar clients, generar conversions, fidelitzar un producte, obtenir influenciadors, generar tràfic cap a una web, venda directa etc…) i de la teva estratègia de comunicació (definir el missatge clau que resumeix molt bé la teva proposició de venda dirigida al teu target),  cal triar molt bé els teus canals de comunicació, així com les accions i materials a desenvolupar.

Aquí et proposo alguns canals amb alguns exemples de coses per fer.

  • Xarxes Social: Quines, com i amb quin pressupost. Cal definir els objectius abans de començar a fer posts i tuits. Cada xarxa és diferent. Per exemple, a FB generes comunitat a Twitter notorietat.
  • Social Media Ads: Patrocinar posts i anuncis per arribar a tenir més audiència.
  • Tenir un bon SEO a la teva web per aconseguir un bon posicionament natural de base.
  • Google Adwords: campanya SEM per premiar les recerques a Google.
  • Campanyes d’e-mailing segmentant i oferint brand content.
  • Alimentant el teu blog amb informació interessant per la marca. Alhora posiciona a Gogole.
  • Banners a webs interessants: a diaris digitals o portals interessants pel teu negoci.
  • Crear comunitats a FB i oferir-los xerrades, píndoles, càpsules. Fer grups i oferir-ho via FB.
  • Informacions via Periscope: una conferència, una reunió o una fira.
  • Relacions Públiques 2.0: campanya a influencers a TW.

I com sempre dic. Si no ho tens clar, truca al publicista!

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús