Jo no tinc el Pokémon Go. I tu?

Notícies, acudits, reclams publicitaris. Fins i tot, un nen sirià amb una foto d’un dels personatges ha corregut per la xarxa aquests dies.
Però us ho confesso, jo no tinc el Pokémon Go. M’interessa el fenomen des d’un altre punt de vista: el màrqueting i la publicitat.
Un nou fenomen on tothom voldrà fer negoci.
Els experts afirmen que el joc ha arribat per quedar-s’hi, com ho van fer altres jocs com l’Angry Birds o el Candy Crush. La marca Pokémon està consolidada, la facilitat del joc, la novetat que comporta poder interactuar amb el món real amb els mítics Pokémons dels 90, el fet que l’App forci als jugadors a sortir al carrer i a socialitzar amb altres persones (els adolescents han abandonat el sofà, per alegria dels pares) i la narrativa que li permet a l’usuari construir la història que vulgui, el fa del tot desitjable.
Per a Niantic, els creadors del joc, l’èxit els ha agafat per sorpresa. Els seus servidors no han pogut suportar els més de 21 milions d’usuari. Al final, haurà de ser Nintendo qui faci front a aquesta crisi. Allò que en màrqueting pot passar: el fet de morir d’èxit. S’hi juga molt, mai més ben dit. La seva imatge de marca i la seva franquícia, els Pokémon.
Aquí és on vull anar a parar, i és on molts en volen treure profit. Com el rumor que Nintendo i McDonald’s cooperaran i que els locals de la cadena de restaurants es convertiran en pokéstops o gyms, que són els llocs on els jugadors poden enfrontar-se a altres jugadors o trobar nous monstres.
El Pokémon Go és gratuït, però els jugadors que busquen col·leccionar els monstres poden comprar moneda virtual, pokécoins, via aplicacions. A mesura que els usuaris augmenten la quantitat de Pokémons, és necessari invertir diners per magatzemar, entrenar, criar i combatre amb els Pokémon‘s. Aquí rau el negoci. Aquí és on les marques volen ficar cullerada. Aquí és on el gegant de telefonia, T-Mobile  ha decidit atraure clientela amb una oferta especial. Ha afegit Pokémon Go a la seva llista d’aplicacions que no consumiran dades de l’usuari durant un any. També tenen previst regalar pokécoins a 250 clients i 5 podran guanyar un viatge de debò. T-Mobile guanyarà publicitat i clients: una altra empresa beneficiada per èxit de Pokémon Go. Més exemples, els centres comercials Simon Malls, utilitzen el joc com a esquer perquè els usuaris del joc se subscriguin a les seves xarxes Wi-Fi gratuïtes i obtenir així les seves dades personals, o la immobiliària Trulia, que ha confeccionat mapes que mostren les zones amb més afluència de determinats monstres.
Per formar part d’aquest fenomen no cal un enorme desplegament de diners, recursos o eines, tan sols és necessari comptar amb una estratègia i ser creatiu. Quina estratègia hi ha darrere l’anunci de la pissarra de la capçalera del post? Al Paco se li va acudir aquest boníssim reclam.
I, vosaltres ja teniu la vostra estratègia? A Mosaiking ja tenim el nostre monstre. Hem creat el mosaikingon, buscar un Pokémon i costumitzar-lo com un membre de Mosaiking

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús