La ITV de la teva marca

Una ITV per la teva marca?

Comença el curs. I amb el nou curs, els bons propòsits, personals i professionals. I els petits empresaris, decisors del seu propi futur, amb ganes que aquest nou període després de vacances aporti molts èxits al seu negoci.

Qui no ha experimentat ganes de canvi o sensacions diferents en tornar de vacances? Qui un 31 d’agost, en arribar a casa, no ha tingut aquella necessitat de canviar el color de les parets o de moure el gerro d’aquell racó on ha estat sempre? Qui de cop no té ganes de deixar el que ha fet sempre, per sentir-se diferent, per obtenir coses diferents?

I tu, per què no proves de fer un petit canvi amb la teva marca? Amb la teva web? Amb…? Una evolució. Aquí unes pistes per mirar d’assolir petits canvis.

1. Diferencia’t amb subtilesa, en què ets diferent dels altres. I a poder ser en què ets millor i únic. En Risto Mejide en diu la raresa de la teva marca. Jo, i molts altres, en diem, quin és el teu avantatge diferencial. Perquè tu i no el de la cantonada. Si fins ara no ho has dit, pensat en què ets diferent i fes-ho saber al món!

2. Crea’t una imatge que quedi, què dir i com dir-ho és el més important de tot. Una imatge que comuniqui què ets o què fas (o qui ets), de forma notòria i memorable és una bona imatge.

3. No deixis mai de banda l’essència original, l’essència és el teu ADN. I un no ha de renunciar mai al seu. L’origen i la raó de ser hi ha de seguir essent sempre.

4. Aspira que la teva marca acompanyi a l’usuari, no perdis de vista el desig i les necessitats del teu consumidor. Introdueix canvis sí, però per satisfer i fer la vida més fàcil. Que formis part del seu modus vivendi. Que l’usuari senti orgull de passejar la teva marca per tot arreu.

5. Pren-te el teu temps. Et caldrà observació, anàlisi, diagnòstic, reflexió, planificació, organització… Els canvis, les evolucions, no són tasca d’un dia…

Dos bons exemples:

El logo d’Apple va ser dissenyat pel co-fundador Ronald Wayne i no va durar ni un any. Steve Jobs va demanar un redisseny perquè creia que la il·lustració de Newton assegut sota una poma era massa intel·lectual per un ordinador. L’ara icònica imatge de la poma mossegada, ha estat amb l’empresa des de 1976 però amb diferents reinvencions. Subtils, analitzades, amb l’ADN de sempre, amb una bona imatge, formant part sempre del dia a dia del client…

La popular marca Lego, avui una marca de prestigi, va tenir un humil origen en la dècada del 1930. Les primeres versions del logo van ser usades com una calcomania de joguines de fusta. Per 1953 va aparèixer la primera versió de la bombolla blanca amb el fons vermell. A partir d’aquí hi han anat havent diferents canvis. Tots subtils, reflexionats, mantenint l’essència de la marca i acompanyant a l’usuari en tot moment…

 

I tu? Com tens la teva marca? La teva imatge? La teva web? La teva campanya? La teva estratègia on-line?
No tens ganes que la teva marca passi una ITV? Nosaltres la vam passar ara fa uns dies. Resultat: nova pàgina web de Mosaiking Comunicació.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús