Comunicació farmacèutica, why not?

La Lluïsa és farmacèutica, té una farmàcia, és llicenciada per la UB i, a part de ser una molt bona amiga, molta gent al barri la veiem com la “farmacèutica de capçalera”. És una de les primeres farmacèutiques que va crear una marca pròpia de dermocosmètica dins la seva oficina de farmàcia. I una línia de consells propis. Ara entrar a una farmàcia pot ser un paradís d’aromes, embalatges, dissenys, marques… i tot a l’abast de la mà. Per tant, també des de la farmàcia, cal diferenciar-te. La Lluïsa ho va tenir clar des del primer moment…
Tot el que significa la farmàcia de la Lluïsa, amb 20 anys que fa que és al mercat, ja s’ho emporta la marca pròpia només pel fet de portar el seu nom. Un nom de dona, sí. Crema antiarrugues Lluïsa. No hi ha un cotxe que es diu Mercedes?

En el cas de les petites empreses, el fet de tenir una marca pròpia és una
forma de traslladar la seva imatge al mercat per crear una fidelitat al client versus altres marques que es poden distribuir dins la seva oficina de farmàcia. Cremes solars o de mans, contorn d’ulls, hidratants… Com a producte, pot ajudar a diferenciar-se, ja que realment el producte segur que és únic, però a més a més, es pot crear una imatge de la farmàcia molt interessant, vinculada a la formulació i a la galènica. Vinculada al verdader expertise (tècniques de comercialització) de la farmàcia. Vinculada a l’origen i a l’essència d’un farmacèutic. Es poden fer tirades curtes d’impressió i es poden fer sèries limitades o diferents dissenys de les etiquetes o els packagings i embolcalls. Per tant, un es pot lluir més en els dissenys. Recordeu allò de comprar el vi per l’etiqueta? Doncs en cosmètica pot passar el mateix. Encara que el valor estigui en el seu interior, tot compta.

La meva farmacèutica de capçalera, a més de crear la seva pròpia línia com a element diferenciador, com us deia al principi, també tracta la resta de productes, i serveis, amb cura i bon gust. És el tret que la diferència com a farmacèutica. Amb la seva marca pròpia i amb les altres marques que dispensa, i amb el tracte i els serveis, també diferents, que ofereix.

I tot això? Com ho pentinem? Doncs com qualsevol altre projecte o producte. Creant una estratègia de comunicació sòlida de base que l’ajudi a diferenciar-se de la seva competència. Ja sigui amb imatge o amb producte o servei.

No s’hi val, a deixar-la a l’aparador de la farmàcia i esperar que es vengui sola. Així no funcionarà! A mi em sembla una bona idea promocionar el propi punt de venda. Fer de la farmàcia quelcom més que una oficina on es dispensen medicaments o productes cosmètics.
I si la convertim en el petit centre on, a més de vendre productes per assolir una bona dieta, reps consell nutricional? O on, a més d’oferir productes per al nadó, pots fer petites xerrades o càpsules per a les mares primerenques? Si tens lloc, al punt d’oficina físic, però si no, per què no provar-ho on-line amb la teva comunitat virtual? I què et sembla el fet de tenir el racó per a la tercera edat? Quantes vegades els nostres avis van perduts en temes bàsics sobre la seva salut i no saben gaire on anar…
La figura professional del farmacèutic posseeix un enorme poder prescriptor per al consumidor. El consell professional farmacèutic com a valor afegit en la compra dels productes, siguin medicaments o articles de dermocosmètica, és el que més valora el client. Coneixement, qualitat i confiança.

Així es va començar a diferenciar la Lluïsa. Una línia de cosmètica pròpia, però també una línia pròpia de serveis. Amb valor i amb diferenciació.

I tu, ho apliques? Tens un producte no saps com difondre’l? Encara que no siguis farmacèutic, molts d’aquests consells també els pots fer teus.
Si vols que et donguem un cop de mà, no dubtis en contactar-nos

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús