Futbol o màrqueting?

Me gusta el fútbol.

Los domingos por la tarde es la mayor de mis aficiones.

Me gusta el fútbol.

Con los gritos y los goles.

Se desatan las pasiones.

Me gusta el fútbol.

Tariroriro…

M’agrada el futbol. Segueix sent una de les meves aficions però ja no és l’esport dels diumenges a la tarda perquè ha esdevingut un serial que s’emet totes les hores i per tots els mitjans. Que el futbol és màrqueting i show business, ja fa dies que ho sabem: Mundials que serveixen per vendre televisors de nova gamma, el cessament del seleccionador de la Roja per fitxar per la Casa Blanca i posar de nou al seu amo-empresari en boca de tothom i el cas del documental de Griezmann ahir al vespre, ho avalen.

La decisió d’un jugador emesa per televisió i produïda per un altre jugador de l’equip on suposadament havia d’anar, això encara no s’havia vist. Piqué va a la seva, deixant de banda l’ètica de si és o no correcte la seva actuació perquè no deixa de ser un empleat del club i en fa negoci. Juntament amb un altre jugador del F.C. Barcelona, Umtiti, han fet comentaris a Twitter promocionant el documental “La decisión” emès per Movistar+, en què el jugador Griezmann ha anunciat que no fitxa pel Barça i continua en el seu equip, l’Atlètic de Madrid.

En Gerard Piqué s’ha convertit en productor de televisió i novament crea una campanya de màrqueting, recordem: Periscope, on suposadament va ser assetjat per una fan en plena transmissió mentre “anunciava” unes ulleres. Quan tots fèiem periscopis a totes hores, l’abandona per signar per Facebook Live i tots seguim amb el polze a munt. Amb el “Neymar se queda” quan sabia que marxava se’n riu del barcelonisme i ahir durant tot el dia anima a veure un documental (45 minuts) per saber què ha decidit en Griezmann deixant-nos a tots amb un pam de nas.

La manera en com ho han fet no és nova, l’any 2010 James LeBron jugador de l’NBA va fer el mateix: el jugador de bàsquet havia d’escollir el seu futur, continuar als Cleveland Cavaliers o fitxar per un altre equip. Ho va dir en rigorós directe! I com es deia el programa? The Decision.Al jugador de bàsquet no li va anar gaire bé, veurem com li va al jugador de futbol: si segueix sent un ídol per als seus o passa a ser un mercenari. Un va decidir anar-se’n, l’altre es queda i qui hi guanya? Jo diria que en Piqué… La comunicació ha estat a les seves mans, controlant els tempos, el relat i els beneficis que se n’obtenen.

I… que rodi la pilota!

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús