L’amic Mark Serra sembla ser que està molt emprenyat amb la línia editorial del diari ARA i en concret de la columna d’avui d’en Toni Soler. Així doncs, ha procedit a fer-ho saber a través d’un comentari al Facebook del diari i… ha desapargeut al cap d’una estona…
Com que ben segur es deu tractar d’algun problema informàtic, de la xarxa, o del dia ennuvolat que fa avui, i mai de la vida a una qüestió de censura ni molt menys, us passo un cop de pantalla del comentari en qüestió:

A la tremenda, prendre's, algunes coses, amb punya, amb gran voluntat i esforç... procurant no acabar malament dels nervis.
Josep Arranz RomeuCrea el teu distintiu
Joan QUIM
14/04/2011 15:47
Acabo de ser bloquejat com els anteriors companys al fb del diari ARA. Quina grans demòcrates independentistes.
mavi olmos
14/04/2011 16:07
no m’ho puc creure la meva publicació en el mur del diari Ara ha desaparegut quin fàstic !! llibertat d’expressió ??????
Ignasi Vendrell Font
14/04/2011 16:24
Primer ens insulten per frikis. Després opinem sobre el frikisme de l’articulisme del sr Toni Solé, i la seva manca de respecte (Si ells ens diuen frikis, nosaltres no li podem dir friki??) , després ens eliminen NOMÉS els nostres posts, i després ens eliminen al seu perfil, I aquí com si no hagués passat res… Han esborrat una vintena de comentaris, i han eliminat una quinzena de persones del perfil del diari Ara..VERGONYA!! PROU CENSURA!!! Els lectors ens mereixem un major respecte!!
Pere Mas
14/04/2011 16:46
Doncs serà que en Mark Serra i Solidaritat no fan el mateix als seus murs,
Joe Bascuñana
14/04/2011 17:08
No nomes ell. A mi tambe m han censurat i bloquejat al diari Ara, i altre gent, bastanta gent q no estaba d acord amb el article de Toni Soler. Per aixo he creat un grup a feis, per reunir la gent expulsada del diari ARA: http://www.facebook.com/#!/home.php?sk=group_179768732075887&ap=1
Miquel Pujol
14/04/2011 17:22
Mark Serra no ha sigut lúnic. A mi també m’han borrat el missatge i m’ han expulsat de la pàgina, ara ja no hi puc penjar missatges. Aquest és el tracte a un lector del seu propi diari. Vergonyós.
Miquel Pujol
14/04/2011 17:37
Al final resultarà que els frikis independentistes que diuen que som, en comptes de lluitar per l’ independència haurem de lluitar per la llibertat d’expressió.
pep
14/04/2011 17:49
Doncs a mi igual, m’han esborrat un missatge i bloquejat. M’he donat de baixa dels admiradors i he enviat una queixa al defensor del lector: defensor@ara.cat
I per descomptat no penso tornar-lo a comprar.
Gabriel
14/04/2011 18:00
El diari Ara dona de baixa al facebook a qui opina sobre l’article del Toni Soler… Jo ja no hi soc!!! Ara em donaré de baixa del diari. En paus!!
Joe Bascuñana
14/04/2011 18:02
Veniu al grup a fer pinya!!!! http://www.facebook.com/#!/home.php?sk=group_179768732075887&ap=1
Gabriel
14/04/2011 18:04
Jo també he fet un comentari super despectiu cap al senor Toni Soler:
Simplement no s’han molestat ni en corroborar si la senyoreta Lapiedra va ser convidada per la plataforma que convocava la protesta o no. Que sapigueu que es lamentable que uns diaris que pretenen ser moderns i democràtics facin mes publicitat a una persona “friqui” que a 300 independentistes protestant. O es que el senyor Toni Soler vol aprofitar la mateixa oportunitat de publicitat que la senyoreta Lapiedra?
Per aquest motiu he sigut donat de baixa….
bb
14/04/2011 18:50
No, Pere Mas, Solidaritat no fa aquestes coses, això només ho fan els botiflers d’ERC.
Josep Arranz
14/04/2011 19:12
Personalment, crec que el responsable de censurar les primeres crítiques s’ha equivocat i ara el difícil és rectificar. Està molt bé que el Toni Soler escrigui el que vulgui (tot i que part de la informació és incorrecta i no està contrastada) i que dóni la seva opinió, per molt que un no hi estigui d’acord, només faltaria!. Però si la primera crítica al seu escrit al FB l’haguessin respectat com el que és i prou, no s’hagués muntat tot aquest pollastre. Rectificar és de savis. I a més entre els que ara estan indignats hi ha una part important de la seva base lectora (actual o potencial) i molts havien rebut entusiàsticament l’aparició d’aquest diari, però també és cert que en els darrers dies s’han pogut llegir cròniques prou malintencionades vers la formació política Solidaritat Catalana per la Indepència, que jo personalment també les considero injustes, per no dir tendencioses. L’article d’en Toni Soler simplement pot haver estat fora de lloc i el que no es pot fer és, al damunt, voler silenciar la crítica.
DPG
14/04/2011 19:51
Realment és lamentable l´actitud del diari ara. Jo també m´he trobat censurat en altres temes. Mal tuf fa la cosa
FINA FORGAS PUIG
14/04/2011 20:17
NO HA ESTAT CAP ERROR ! Fa unes 5 hores jo he escrit al facebook de l’ ARA el comentari que adjunto al final i al minut me l’han esborrat i m’han eliminat. I he vist com comentaris d’altres persones també desapareixien. El meu escrit era aquest: E”m sembla vergonyòs que es tracti de friki al poble, a mi, jo hi era. I soc una dona de 57 anys, treballadora, mare de família, crec que prou culte i, per sobre de tot amb un sentiment català de tota la vida. La meva mare, de petita ja hem parlava de Catalunya, de la República, de la guerra civil… m’ensenyava una postal ón, al darre…ra hi havia la lletra del Cant del Poble… i me la cantava… I erem en plè franquisme. I jo no soc una excepció, ahir, al Parlament, hi havia molta gent com jo, i d’altres de més joves, es clar, i és bo que hi siguin. Però ningú dels que estavem allà ens mereixem el menyspreu d’el seu diari.”
David S A Molina
14/04/2011 21:30
que tothom sàpiga que l’administrador de la pàgina del diari Ara, està eliminant, i censurant, totes les publicacions sobre l’article del Sr. Soler, encara que siguin respectuoses, no com ell al seu article, al titllar-nos a tots de frikis. visca la llibertat d’expressió, Srs. del diari Ara..
Dolors Vilasaló i Targa
14/04/2011 21:50
No son els primers ni seran els ultims en censurar….a mí m´han esborrat comentaris que no anaven dirigits a dingú en concret…i aixó només poden ser els mateixos de Facebook no?
Joan
14/04/2011 22:07
Que el Sr. Mark Serra s’extranyi de que algún administrador de planas del FB esborri comentaris tant sols té un nom: CINISME.
Si a més a més s’extranya que es bloqui a alguna persona dons ja deu ser AMNESIA.
El Sr. Mark Serra va ser (crec que encara es) el gran censurador de les planes de SI al Facebook, i ara li fa mal la seva medicina ?
Miquel Pujol
14/04/2011 23:08
Sisi Joan el que tú diguis, la úncia diferencia és que el Mark era l’administrador del facebook dun partit politic independentista, i l’ara es un diari que jo tenia entès que era seriós, que se suposa que ha de respectar més que ningú la llibertat dels lectors, i molt més encara quan es tracte dels seus propis lectors. I perdona que t’ho digui però no tens nidea de que parles, no només han bloquejat comentaris al Mark, ens han bloquejat comentaris a moltes persones, que hem expresat la nostre opinio sense faltar a ningu i ens han bloquejat.
Joan
14/04/2011 23:32
Miquel, per no tenir-ne ni idea t’explico que quan jo era membre de SI en Mark Serra hem va blocar i eliminar comentaris.
De fet he vist a FB el fil i no l’he pogut comentar per estar blocat.
Si et capaç de trovar-hi la diferencia t’ha agrairia me l’expliquis.
Geno
15/04/2011 16:11
Vaig “comprar” tot el projecte de l’Ara, però crec que el Sr. Soler ha estat molt poc respectuós amb la gent que hi havia manifestant-se davant del Parlament, tant els que hi erem físicament com els que hi erem amb el cor, malgrat que és molt lícita la seva opinió, també són molt lícites les opinions que el puguin contradir. Crec que haurien de rectificar, no amb l’opinió del Sr Solé, sino en deixar que aparegui tot, el del FB i el contingut d’aquest blog.
Xavier Santiago Sanchez
17/04/2011 22:49
No, no és cap error. Jo he pujat dos comentaris un el dijous i un altre el divendres i encara espero que mels publiquin.Vosaltres us ho perdeu, ja no seré lector del diari Ara