23 km / 1h15min / 3,56€

Aquest es el resum del meu trajecte diari. Des del centre de Terrassa fins a Mª Cristina a la Diagonal de Barcelona. M’encanta conduir però mentre algú encara defensa els límits ecològics de 80km/h jo continuo fent mitjanes de 17km/h. Això mentre el meu motor d’allò més eficient , capaç de fer consums de menys de 5 litres al 100, es dedica a cremar prop de 10 litres per cada 100 quilòmetres en les retencions. Algú em pot dir on pot ser el benefici pel medi ambient ?

Això si, com a bon català toca passar per caixa. Total per gaudir d’una infraestructura clarament insuficient. Jo vull el límit a 80km/h ! Reclamo el meu dret a anar a 80km/h ! Com a mínim per circular per una autopista de peatge.

I a tot aquell que s’ho pregunti. No, no hi ha una alternativa de transport públic viable, que més voldria jo. Potser quan acabin la Linea 9 de metro … d’aquí a … qui sap quan.

2 comentaris

  • VICTORINO

    28/11/2010 12:01

    Si podem anar al parell màxim amb la marxa mes llarga, ens acostarem al consum mínim. També augmentarem la capacitat d’us òptim de les carreteres i abreujarem la durada del trajecte. Mes agilitat i menys contaminació. No podem anar tota a la mateixa velocitat. Cadascú a la seva optima.

  • motor.cat

    29/11/2010 11:35

    Cert, funcionant al parell màxim es com un motor es més eficient.
    Amb un parell màxim quasi estable entre 1.750 i 2.500 voltes, en el cas d’un tdi com el meu, això suposaria
    circular en 6 marxa a una velocitat entre 85 i 122,5 km/h per obtenir els millors consums i menors emissions.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús