Eth ‘rally’ d’Aran

Es nheuades qu’enes darrèri dies an deishat enquia seishanta centimètres de nhèu an afectat a ua desena de carretères ena província de Lhèida. Era excellent actuacion des maishines trèinhèus a mantiengut es principaus vies d’accès dubèrtes. Mès, camin  deth ludent Tunèl de Vielha pera nacional 230, me shorde eth malurós estat d’un paviment digne d’un rally deth Campionat deth Món.

Eth Conselh Generau d’Aran tostemp a estat conscient deth besonh de mielhorar era carretèra. Ua mesura, laguens des competéncies der Estat e dera Generalitat qu’eth Ministèri de Foment semble priorizar. Mès pendent es darrèri ans, era Val sonque s’aumplit de rotondes entà que protectors dera lei repausen eth vente a plaser.

En programa electorau de 2011 d’Unitat d’Aran, er aspirant a revalidar eth lòc de Sindic, Paco Boya, destacaue que dempús de nombrosi accidents, “era mielhora dera N-230 non pòt demorar mès”. En estiu d’aqueth madeish an, eth actuau Sindic d’Aran, Carlos Barrera, se reunic damb es ajuntaments dera Val tà reclamar, toti amassa, ath Ministèri de Foment era mielhora d’aguesta via. “Cau abordar damb urgéncia era celeritat d’apraiament dera carretèra N-230, entre Vielha e eth tunèl” remerquèc Barrera. Mès, qui s’a mostrat mès contondent ei eth president dera Dipotacion de Lhèida, Joan Reñe. En deseme califiquèc era via de “tercermondista” e diguec qu’“ei patetic qu’era mielhora d’aguestes infrastructures encara siguen en tràmit e gestions”.

Damb tot açò, arribi ath tunèl d’ua pèça e sense calar es chènes ath coche. Mès aquerò non trè qu’ua carretèra que condusís entà un paradís naturau –encara que molti gestors toristics e politics non ac valoren atau– semble amiar as portes de lunfèrn.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús