Els joves

Diumenge, a Tv3, vas veure un reportatge al 30 minuts sobre l’efecte de les xarxes socials en les relacions quotidianes d’unes quantes persones, escollides com a mostra de certa addicció. De fet, no es parlava clarament d’addicció, però un dels casos era una noia que havia arribat a la mitjana de 200 tuits al dia i, un altre, un pare que no concebia no penjar fotos del seu fill petit cada dos per tres. Fins i tot li havia obert un compte d’Instagram i un de Twitter.

No donaràs més voltes al tema del perill de les xarxes socials (et va quedar una frase: “Si Facebook, Twitter, etc., són gratis és perquè tu no ets el client, sinó que ets el producte”), però necessites deixar escrita una intervenció que et va deixar molt mal gust de boca. Una de les entrevistades era una defensora afèrrima de penjar-ho tot a Facebook. I quan dius tot és tot: informava a cada moment del que feia, penjava les fotos d’on anava i amb qui hi anava, explicava els seus gustos. Ella ho defensava com a manera de viure, malgrat que l’advertien, per exemple, dels perills de fer públic que no era a casa, que era de vacances i que a casa seva no hi havia ningú. Aquesta entrevistada (no devia arribar als trenta anys) va acabar dient que no entenia que la gent volgués tallar-li les ales. Ella era jove, i “els joves, avui en dia, si no ens podem vendre a través de Facebook o d’Instagram, com ens venem? Què ens queda? No ens queda res més”. Sisplau, per favor, per favor, per favor.

Una altra, defensant-se del mateix atac sobre el perill d’anunciar a Twitter tot el que feia, va dir: “A l’escola ens van ensenyar moltes coses, però mai no ens van explicar que no pengéssim la nostra vida a Internet”. Per això ella ho feia, perquè no li havien ensenyat. Però sentit comú sí que en deu haver pogut adquirir, aquesta noia, no?

Algú hauria de patentar una aplicació per centrar les neurones. Massa hores d’Internet les adormen.

In motion és un dels temes de la banda sonora de The Social Network, dissenyada per Trent Reznor i Atticus Ross per la pel·lícula de David Fincher que tu has vist dues vegades.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús