Shanti Bhavan Dancing Holidays

[youtube MKD2lnQNYNQ Shanti Bhavan Dancing Holidays]

No hi ha dubte que Internet, i en especial les xarxes socials, poden ser una gran ajuda perquè les ONGs puguin comunicar la seva acció, no només als socis i donants que ja tenen fidelitzats, sinó a tot un públic potencialment enorme. Els blogs, Facebook, Twitter o Youtube s’han anat convertint en eines habituals per a moltes organitzacions.

Però per a moltes ONGs petites això segueix essent un gran repte. Per això m’agrada veure casos d’èxit. Shanti Bhavan, l’escola de l’Índia de la que ja us he parlat uns quants cops en aquest blog, ha penjat recentment un vídeo al Youtube (el que encapçala aquest post) que en només 5 dies ha aconseguit més de 3500 visualitzacions. Això per a una organització del seu tamany és un gran èxit.

Aquest no era ni molt menys el primer vídeo que penjaven. De fet és una organització molt activa a les xarxes socials (té per exemple més de 1000 amics al Facebook). Això em fa pensar per què aquest vídeo de cop ha tingut més èxit que els altres? Sempre és un misteri per què passen aquestes coses, però jo m’atreveixo a destacar algunes claus de l’èxit d’aquest vídeo en concret:

Positivitat: s’agraeix veure vídeos de cooperació “en positiu” que mostrin els bons resultats, coses que es fan bé, i aspectes divertits. En general encara es tendeix massa a buscar la llàstima.

Professionalitat: no cal que els vídeos siguin professionals per triomfar, però està bé que ho semblin. Un vídeo ben editat sempre tindrà més cartes al seu favor. En el cas de Shanti Bhavan el vídeo l’ha fet un voluntari que feia una residència a l’escola i que es dedica al món audiovisual.

Ganxo: si volem que la gent s’enviï el vídeo i que aquest es propagui viralment, cal que enganxi, ja sigui pel contingut, missatge, música, etc. En el cas que explico, el format videoclip musical ha funcionat molt bé.

Adequació: el vídeo de Shanti Bhavan, que conté un missatge de felicitació per a aquestes festes, s’ha penjat en el moment adequat, quan molta gent el pot fer servir per a felicitar-se els uns als altres.

Per contrapartida, aquest vídeo no explica què és Shanti Bhavan, ni la realitat del sud de l’Índia, com sí que ho han fet altres vídeos també molt ben elaborats (com per exemple aquest i aquest), però segur que al menys un petit percentatge de la gent que el vegi visitarà la pàgina de l’organització o veurà altres vídeos, de manera que el resultat és positiu.

Per cert, bon any a tothom!

1 comentari

  • Eduard Muntaner Perich

    07/01/2011 12:33

    Ja són 6800 visualitzacions en una sola setmana. Gairebé mil per dia. Fantàstic!

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús