Testimonis de la conferència III

Pablo Jaramillo és un Enginyer Industrial que té un Master de Gestió en Agricultura per la Universitat de Reading, Anglaterra (Beca del British Council, 1992) i un títol de postgrau en Economia del Cafè de la Universitat Autònoma Manizales (Colòmbia).

Jaramillo ha treballat la major part de la seva vida professional a la Federació dels Productors de Café de Colòmbia – Comitè Caldas en Educació Rural. Ha desenvolupat diferents programes per millorar l’accés i la qualitat de l’educació pública rural a Colòmbia, com ara  “Escola i Café”, “Escola virtual” i “Post primària Rural”.  Aquests programes han estat adaptats pel Ministeri d’Educació de Colòmbia i la Secretaria d’ Educació a Colòmbia i a altres països. L’objectiu dels programes de primària és incrementar l’adopció de tecnologia dels productors de cafè millorant l’accés i la qualitat de l’educació formal.

Les iniciatives de Jaramillo han rebut importants distincions, inclòs el Premi Educared 2007, primer lloc a la Red Kippus-UNESCO (2008), primer lloc al Congrés Nacional d’Educació d’Informàtica a Colòmbia (2000, 2004, 2006, 2008 & 2010), i finalista al Stockholm Challenge (2004, 2006, 2008 & 2010). A més, ha participat en diverses conferències nacionals i internacionals organitzades pel Banc Mundial, el Banc Inter American de Desenvolupament, UNESCO i  d’altres.

“La pobresa és el problema més important en els països menys desenvolupats. Malgrat que els nostres països han fet grans progressos per desenvolupar economies més fortes, hi ha encara nivells preocupants de pobresa. El creixement econòmic és important però no suficient per oferir a aquelles persones amb molt poc recursos l’oportunitat de superar la seva condició de pobresa. Hi ha moltes condicions que limiten que les persones més pobres es beneficiïn  del món modern i la tecnologia.

Crec fermament que una educació de qualitat és la primera condició que una família necessita per començar el camí per aconseguir un nivell de vida digne. Veig una relació molt estreta entre: educació i productivitat, educació i un millor procés de presa de decisions, educació i salut, educació i participació, educació i autonomia, i educació i oportunitats.

Crec sincerament que una millor comprensió del problema és el primer requeriment per buscar solucions innovadores.”

L’eina: educació, educació i més educació. L’ educació no és una responsabilitat exclusiva del govern, és la responsabilitat de cadascú. El sector privat té un paper important per ajudar al govern a complir els seus deures. Empreses públiques i privades són una bona estratègia per treballar en aliança en la solució de problemes complexos.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús