Torrent, paradigma del model educatiu del Partit Popular

Amb la remodelació del Consell del passat mes de desembre, el President Alberto Fabra va decidir retirar-li la cartera d’Ocupació a la consellera María José Català. No puc fer una altra cosa que aplaudir rotundament aquesta mesura: em sembla una absoluta vergonya que l’alcaldessa de Torrent que va registrar un màxim històric en l’índex d’atur de la meua ciutat fóra premiada amb una Conselleria amb competències en Ocupació (!?). Això sí, cal dir, per ser justos, que Amparo Folgado, l’alcaldessa que la va substituir al front de l’Ajuntament de Torrent, ha batut tots els rècords locals de desocupació en els darrers dotze mesos. De la mateixa manera, Máximo Buch es convertirà amb tota seguretat en el nou Usain Bolt de l’atur autonòmic: estem parlant de xuplatintes mediocres gestionant un sistema abocat al fracàs, amb el logotip del PPCV estampat en el marge dret de la pàgina.

La qüestió és que María José Català manté les competències en Educació i afegeix l’apartat de Cultura a la seua cartera. Parlem, llavors, del model educatiu de la consellera torrentina i analitzem les dades que ens aporta l’informe d’escolarització del curs 2012-2013. Aquest document il·lustra a la perfecció el desmantellament del sistema d’ensenyament públic i la segregació de l’alumnat per raons de capacitat adquisitiva, que és un dels preceptes primordials del model Català: si vols escola de qualitat, paga-te-la (l’informe ens diu que el 84% dels alumnes immigrants estudien en centres públics; mentre que la quantitat total d’alumnes matriculats en Torrent a l’escola concertada [2.944] ha superat per primera vegada als de l’escola pública [2.901] en l’àmbit de l’Educació Primària). Aquesta aposta deliberada per l’escola concertada obre les portes a un model d’ensenyament privatitzat i senta precedent: és una grollera adaptació del model Alzira hospitalari al camp de les institucions educatives.

A més a més, l’informe constata una flagrant mancança de recursos i inversions en les línies en valencià de Secundària: ¿com és possible que en Primària hi haja actualment 2.051 alumnes que estudien en valencià i 2.408 alumnes que estudien en castellà (unes xifres bastant equilibrades), però que en passar als estudis secundaris la diferència es dispare fins a 844 alumnes matriculats en valencià per 1.956 alumnes (més del doble!) matriculats en castellà? En aquestos moments, en la totalitat dels instituts públics de Torrent només hi ha quatre grups d’estudiants de Batxillerat que reben les seues classes en valencià: només quatre grups, de trenta-nou que existeixen! Aquesta dada ve a reafirmar la denúncia que va fer en el seu moment Escola Valenciana: “a més de 125.000 alumnes que han demanat docència en valencià els ha sigut denegada per falta de places en els centres públics”. ¿Garantiran el ministre Wert i la consellera Català a eixos 125.000 alumnes l’escolarització en valencià en centres privats, tal i com es va proclamar des del Ministeri respecte als alumnes que sol·licitaren educació pública en castellà a Catalunya i que no foren satisfets? ¿Serà conseqüent María José Català amb els seu famós “defecte” i oferirà solucions efectives a la discriminació dels alumnes valencianoparlants?

6 comentaris

  • Plujademais

    19/02/2013 0:43

    Segur que ja està assistint a teràpia d’hipnosi per treure’s el defecte de parlar en valencià i a les properes eleccions estatals ja la veurem a les llistes per fer carrera al Congreso de los Dimputados.

  • viano

    26/03/2013 17:49

    Tot dependrà si les families dels 125.000 alumnes que no poden estudiar en valencià fan sentir la seva veu. Són suficients per fer soroll i aconseguir fer pujar els colors a més d’un.

  • Torrent, paradigma del model educatiu del Partit Popular | Pau Alabajos

    09/04/2013 11:03

    […] el 29 de gener de 2013 al blog Braços lliures i boques i mans [ara.cat] Aquesta entrada s'ha publicat en Braços lliures i boques i mans i etiquetada amb […]

  • Tomàs Ferrandis

    22/04/2013 7:24

    Una simple miradeta al seu currículum és suficient per adonar-se’n que no està absolutament per gestionar educació ( ni ha treballat ni ha estudiat a l’ensenyament públic, o siga que és un món desconegut per ella ). Però com que la feia és la de destruir…

  • pol marti

    28/05/2013 18:01

    per desgràcia, la resposta és fàcil: NO. Tant se’ls hi en fot si és o no hipocresia, l’objectiu és destruir la nostra llengua, i un cop aconseguit ja li farem un monument i direm que potser ens varem equivocar.

  • ianF

    20/06/2013 18:30

    Amics d’Isabel-Clara Simó i d’Ovidi Montllor: Visca Valencia Lliure!
    Un cop lliure Catalunya, quant de temps trigara el poble valencià en reclamar l’obvi?
    I en Ses Illes? on l’espoli fiscal es encara mes elevat qu’en Catalunya?
    El mon esta canviant perque el repressors no contavan amb tanta informació per @.
    El centralisme perteny al passat fosc. Fins i tot en França, campeons mundials del centralisme i del llenguacidi, Corsega, Rosselló i Euskadi estant axecant el cap i reclaman biliguisme.
    Ja esta bé de tocar allò que no es toca entre gent de bé.
    “Ah! quina nostalgia del qu’ens va salvar del comunisme! Com ens van enganyar! i que facil era, en aquell temps on tot era mes senzill…”
    Es curios com sempre els nostalgics del franquisme sempre evocan la simplicitat com si fos una virtut. Crec que molts son masoques, o potser no, es pensan que serian grisos…
    Doncs jo soc complicadissim i n’estic ben orgollos :)
    Visca la revolució amics! La de l’informació.
    La veritat ens fara lliures.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús