Un exemple a seguir

Fa molts dies, Luis Enrique es queixava de la poca assistència d’espectadors al Miniestadi. La crida de l’entrenador del Barça B a l’afició va generar un cert debat i va posar sobre la taula la dificultat del filial d’arrossegar gent al camp. Luis Enrique parlava de 10.000 espectadors, però la realitat s’hi ha allunyat molt. A hores d’ara, la mitjana d’espectadors al Mini no supera els 3.000.

Avui llegia un reportatge en un altre diari, que curiosament també ha decidit parlar d’això avui (ells ho han fet primer, tot s’ha de dir), en què es comparaven els 3.000 espectadors del Mini amb els 30.000 que ahir hi va haver al Benito Villamarín, en el Betis 2 – Barça B 2. Una comparació que no podem utilitzar tan fàcilment, perquè qui segueix la Segona A sap que el Betis menja apart, però que encara fa més evident que, tot i el bon moment pel qual passa el Barça B, el Mini no registra mai cap entrada digna. I, malgrat l’insistència de Luis Enrique i els seus, la directiva no ho ha aconseguit solucionar. Potser perquè no hi ha gastat prou temps i imaginació.

Malgrat la competitivitat i l’atractiu de la categoria (alguns diuen que és més una Primera B que una Segona A), a la divisió de plata del futbol estatal són molts els clubs que tenen problemes per omplir els seus estadis. Sense anar gaire lluny, el Girona n’és un altre exemple. En el cas del club que ara presideix Ramon Vilaró i que controla a l’ombra Josep Delgado, però, aquesta temporada s’ha fet un pas endavant i l’objectiu de millorar l’aspecte de l’estadi de Montilivi s’ha convertit en una prioritat.

La nova junta directiva del Girona va arribar al club després del gran enrenou institucional de l’estiu -que va portar el club a la vora del precipici i per culpa del qual es van deixar escapar jugadors importants de casa com Matamala (Recre) i Xumetra (Elx)- i ho va fer amb ganes de tornar la tranquil·litat al club, de fer-lo econòmicament viable i de consolidar-lo esportivament a Segona A. El que aleshores només eren paraules, ara ja són fets.

Econòmicament, la plantilla ho ha cobrat tot al dia (això que sembla tan evident és notícia, tant a Girona com a Segona A) i esportivament ocupa una zona tranquil·la de la classificació i camina amb pas ferm cap a l’objectiu: salvar la categoria sense patir. No només per això, però, Montilivi registra últimament més bones entrades. El club s’ha posat les piles i, aprofitant el moment de tranquil·litat que viu l’entitat, ha decidit endegar un grapat d’iniciatives que hi han ajudat, i molt.

Fa tres partits, va presentar el nou himne del club, que va agradar i va enganxar de seguida, va sortejar un Mercedes valorat en 33.000 euros i va fer una oferta especial d’abonament per les Fires de Sant Narcís, i durant aquest últim mes ha visitat escoles i fundacions, on ha rebut suports i ha repartit invitacions, ha obert un concurs de dibuix per trobar la nova mascota del club, en el qual hi han participat més de 2.000 nens, i ha anunciat que en els primers tres partits del 2011 sortejaria tres Opels Corsa.

Tot això, afegit als bons resultats que ha anat aconseguint l’equip, va permetre fa quinze dies superar la barrera dels 7.000 espectadors i aconseguir la millor entrada de la temporada des que el Girona juga a Segona A. Però el club no s’hi conforma, no vol parar de créixer i per dissabte, conscient que el Girona-Celta serà retransmès pel 33, ja té preparades cinc iniciatives més que han d’assegurar la presència a Montilivi d’almenys 6.000 espectadors. En aquest sentit, un club petit, humil i amb pocs recursos com el Girona és, sens dubte, un exemple a seguir.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús