Velocitat xinesa!

Sovint llegim o sentim als mitjans de comunicació que la Xina avança a velocitat trepidant i fins i tot exagerada cap al progrés i el desenvolupament. Sovint, tot això va acompanyat de crítiques a les conseqüències d’aquests canvis tan ràpids. Crítiques sovint socials i mediambientals. Doncs bé, avui no. Avui senzillament us porto dos exemples que defineixen per una banda la velocitat xinesa, que crec que us deixarà perplexus, i per l’altra les necessitats del país més poblat del món que segueix creixent.

El tren de passatgers més ràpid del món.

0013729e4abe0e63d28c31.jpgEl passat divendres 3 de desembre, el nou tren bala de disseny i fabricació xinesa va batre el rècord mundial de velocitat de tren de passatgers arribant als 486,1 km/h. Tot i que anteriorment el TGV francès havia assolit els 574.8 km/h, les condicions no eren similars, ja que aleshores es tractava d’un tren curt amb dos vagons motor i només tres de passatgers. El nou CRH380AL xinès, amb capacitat per 1027 passatgers, serà el nou encarregat de cobrir la línia regular que s’està construint entre dues de les ciutats més importants del gegant asiàtic: Xangai i Pequín. La nova línia reduirà les actuals 10 hores de trajecte entre la ciutatdel nord i la de sud a unes escasses 4 hores i passarà per set províncies i municipalitats de la costa est de la Xina, on hi viu una quarta part de la població del país. A part, cal esmentar que actualment la Xina ja lidera el rànquing mundial de quilometratge de via per trens d’alta velocitat, amb 7531km, i que té previst arribar als 16.000 als voltants del 2020.

La Xina segueix tenint greus problemes de contaminació a tots nivells, i el gran volum de cotxes que circulen cada dia per les grans ciutats n’és un d’evident. Sovint durant l’hivern surts al carrer i et sembla ser, literalment, a Vic a causa de la boira que en realitat és contaminació. Per altra banda, el avanços en la construcció de línies de transport públic per tot el país són un punt a favor de la Xina que cal destacar.


Un hotel de 15 plantes construït en dos dies?

La ràpida fabricació xinesa sovint és criticada per la baixa qualitat del resultat. Mentre en alguns sectors això és cert, una empresa xinesa basada en les tecnologies que ajudin a preservar la vida humana i el medi ambient ha aconseguit aixecar un hotel de 15 plantes en dos dies i tenir-lo llest en encara no una setmana, i de moment aguanta.

La clau d’aquest projecte que no deixa de ser sorprenent, recau en la prefabricació de més del 90% de les parts i materials utilitzats en la construcció de l’edifici. Segons l’empresa, això permet una construcció molt més sostenible, ja que a part d’utilizar 6 vegades menys de material, produeix tan sols un 1% de runa de construcció. Apart, l’empresa també afirma que la prefabricació ajuda a reduir els riscs en la qualitat del disseny, en la qualitat de construcció, en el pressupost i en els terminis d’entrega.

El cert és que per un país amb les necessitats i nivells de creixement de la Xina, un projecte com aquest que agilitzi les coses i ajudi a minimitzar l’impacte mediambiental de la construcció és un punt a favor molt important. Però com sempre, aquest fet va de la mà de diverses controvèrsies… Per exemple: si el temps necessari per aixecar un edifici és d’una setmana, i el procés de prefabricació és molt més mecanitzat, què en farà la Xina dels milions d’obrers dedicats a la construcció? Tot i que també és cert que hi ha part de veritat quan es diu que “aquests xinos s’ho inventen tot” i potser no tardarien a trobar-hi solució.

Ah! encara més interessant és el fet que l’empresa assegura que l’edifici és capaç de resistir moviments de terra de 9 graus! Esperem que sigui veritat i que, esperant no haver-ho de comprovar, això corrobori que efectivament la rapidesa en la fabricació també pot anar acompanyada de qualitat.

De totes maneres, sigui veritat o mentida jo optaria per ser fora de l’edifici en el cas que es produís el sisme.

Us deixo amb el vídeo.

ark_hotel_china_01-500x304.jpg

Clica imatge per veure vídeo.

2 comentaris

  • NEUS FONT NESPLÉ

    08/12/2010 16:14

    Són la “ostia”.Amb aquests paletes jo també em faria una torre.

  • Neus Tordera

    11/12/2010 0:05

    I després diuen que són uns ganduls els xinos…jeje

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús