Curtcircuit

L’altre dia veien TV3i vaig veure el programa Quequicom amb el meu fill petit Jan de set anys. Hi feien un experiment d’electricitat a on per mitjà d’unes llimones connectades per unes monedes de coure generaven una petita corrent elèctrica suficient per fer anar un petit rellotge/despertador. El meu fill va quedar molt sorprès i em va preguntar com s’ho havien fet, ja que ells a l’escola ho feien per mitjà d’una bateria (pila en alemany).  Vaig quedar agradablement sorprès que el meu fill fos capaç de fer-me aquella pregunta. Li vaig explicar de manera planera que ho pogués entendre, però estava encuriosit que és el que ells feien a l’escola.

El meu fill em va explicar que a l’escola fan practiques de Strom i em va dir que la mestra havia demanat que compressin un joc d’electricitat per fer practiques a casa per fer un circuit elèctric. Em va ensenyar un llibret a on hi havia els esquemes per fer circuits en sèrie o en paral·lel, curtscircuits i fins i tot un petit motor. Per això aquest cap de setmana anirem a comprar un joc d’experiments a on es poden fer circuits elèctrics.  Són deures de l’escola i la veritat ho trobo molt interessant.

Jo no recordo pas que a aquesta edat ho estudiés i quan ho vaig fer, no era en forma experimental, sinó en un llibre.  Tampoc ho recordo que els meus altres fills grans quan estudiaven primària tinguessin que comprar-ne cap. És clar que vivim a Karlsruhe, una de les ciutats d’Alemanya a on hi ha una de les universitats més importants d’enginyeria electrònica i també dues de les més grans multinacionals del sector. Però és significatiu que el meu fill Jan de 7 anys aprendrà al mateix temps el que és un curtcircuit que un verb o sabrà dividir. Per mi és tota una declaració d’intencions dels alemanys a favor de l’enginyeria electrònica.

2 comentaris

  • Toni Toluges

    07/02/2011 15:06

    Sr. Bargallo, potser seria interessant saber si el joc d’electricitat del seu fill es substituit pel joc de quimica o el joc de construccio de barcos en d’altres zones d’Alemanya en concordancia amb l’industria local. Es a dir, si aixo forma part d’un (intel.ligent) pla estrategic que faria que el nen ‘simpatitzes’ amb l’industria mes propera, el que facilitaria que mes endavant elegis aquest sector per als seus estudis, garantint la continuitat de l’industria local.

  • Manel Bargalló

    10/02/2011 17:16

    Ho he preguntat a la dona. No ho sap segur però podria ser perfectament així, doncs a Alemanya les competències d’educació son dels Lands i cadascun d’ells decideixen el programa educatiu

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús