Com es va popularitzar el Quixot, o la importància del merxandatge

No fa pas gaire que em va arribar a les mans un d’aquells llibres que mai arribaran a la fama d’altres, però que justament parla de la manera com un llibre, o qualsevol altre empresa, pot arribar a fer-se conegut.

Parlo del Quixot dels ignorants d’en Joan Amades, reconegut folclorista i etnògraf que, com tot el passat, resta en la cara oculta del coneixement que arriba al nostre jovent.

El llibre fa un repàs al merxandatge que donà fama i fortuna a En Quixot i en Sanxo Panxo, com se’l va conèixer popularment. Val a dir que el merxandatge repassat és força diferent de les peces més o menys peribles que hom rep en regal, o compra per a decorar la casa o fins i tot vestir-se i calçar-se, i que ara fan fortuna en basars xinesos i d’altres negocis d’aital magnitud i fortuna.

En resum, el Quixot es feu famós per la imatge i no pas per la lletra o el contingut de l’obra. I aquesta és una lliçó fonamental per a qualsevol persona emprenedora que vulgui fer negoci en les societats de la ignorància sorgides de l’evolució econòmica vers el consum i la velocitat.

O sia que, si vols emprendre o ja ets en plena tasca emprenedora, converteix el teu pla d’empresa en un relat, el teu relat en imatges i, a través d’aquestes, cerca aquells mitjans addients per atraure i captar l’atenció dels teus potencials clients i consumidors.

NOTA:
Aquesta recomanació també val per associacions, assamblees i col·lectius de base que volen significar-se per a canviar-ho tot, tal i com ens demostra continuament l’Assemblea Nacional Catalana.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús