Que l’audiència ens acompanyi

Aquest cap de setmana es disputa a Montjuïc la primera fase de l’Euro Hockey League. Enguany la participació estatal ha quedat reduïda a només dos participants: l’Atlètic i el Club de Campo. Una mala notícia que contrasta amb la que vam rebre la setmana passada: Marca TV retransmetrà els quatre partits dels equips estatals. D’aquesta manera, el mateix canal esportiu que s’acaba de fer amb els partits de futbol dels dilluns, es convertirà en el primer mitjà privat en obert que oferirà un partit de hockey herba a Espanya.

No és casualitat que hagin passat tants anys fins que algun mitjà s’hagi rascat la butxaca per apostar pel hockey. La TDT ha afegit una pila de canals al ventall audiovisual que s’han hagut de repartir el pastís de l’audiència i, per tant, els anunciants. El naixement dels canals temàtics, esportius en aquest cas, ha obert una escletxa als esports que fins ara estaven fora de les graelles televisives. Així, entre repetició d’un Barça-Madrid dels anys 90 i el programa de telebrossa esportiva de torn, cada vegada s’hi podrien trobar més partits d’esports minoritaris.

L’aposta de Marca TV arriba en un moment adequat. A ningú se li escapa que cada quatre anys els Jocs Olímpics desfermen una vocació poliesportiva que es guarda al calaix al mateix moment que les xancletes i el banyador. Tot i això, encara tenim prou fresques les imatges dels esports desconeguts que a l’agost vam seguir amb devoció, i que en cas que topéssim amb un partit el diumenge al matí, potser voldríem tornar a veure per curiositat.

Però més enllà del moment, el gran encert està en la competició. A banda de ser el millor torneig de clubs del món, l’Euro Hockey League compta amb una realització televisiva espectacular. Des d’un principi, els seus creadors han intentat fer l’esport el més atractiu possible, ja sigui col·locant micròfons a entrenadors i àrbitres o canviant les regles del joc si calia. Tot per refermar un eslògan del tot cert: “The best way hockey has ever been presented”.

Si aquest moment ha tardat en arribar, no ha estat per manca de facilitats per part dels organismes del nostre esport. Sense anar més lluny, l’última vegada que es va retransmetre un partit de hockey de clubs va ser el Nadal passat, quan Teledeporte i Esport 3 van oferir dos partits del Torneig de Reis del RC Polo. Una retransmissió finançada íntegrament pel club barceloní, que va comptar amb un total de 330.000 connexions. En el mateix sentit, els comentaristes que s’encarregaran de narrar els quatre partits d’aquest cap de setmana, Pere Freixa i Albert Sala, no suposaran cap cost afegit als drets d’emissió a Marca TV, ja que ho faran en forma de col·laboració.

Amb tot, demà a 2/4 de 3 es de la tarda es retransmetrà en directe el primer dels quatre partits que oferirà Marca TV, el Club de Campo – Dinamo Kazan, i diumenge es podran veure els altres tres en diferit. I malgrat aquesta reflexió i qualsevol suma de bones voluntats, quan dilluns arribin les dades d’audiència a les oficines de Marca TV, la dictadura del “share” caurà amb tota la seva força. És per això no ens queda més que esperar… que l’audiència ens acompanyi!

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús