Envia-ho a un amic

* Camps obligatoris


Carregant... ... Carregant... ...

19 comentaris

  • àngel martí

    02/05/2012 11:09

    ale

  • yeaa

    02/05/2012 20:16

    Doncs jo no soc nacionaliste,i si ho fòra seria del Pais Valencià,no tinc res en contra de Catalunya però ells van a la seua i els importem ben pòc. He votat a compromis perque son els unics que tenen trellat i que no son un tall de lladres com PSOE I PP i supose que molta gent haurà pensat com jo.Ja està bé de la modeta esta del catalanisme i de ser del Barça i apexugar més per la nostra terra,

  • Ecologista valencià

    02/05/2012 21:38

    Jo he votat Compromís en primer lloc pel component ecologista, després per l’ecosocialista i finalment pel nacionalista (que no independentista)! Crec que l’èxit de Compromís és la barreja de les tres vertents, no podem atribuïr l’èxit a sols una d’aquestes branques.
    ¡guanyaria molt si s’aprofundira en les qüestions verdes!

  • Enric Nomdedéu

    03/05/2012 7:28

    D’una banda allò que l’article demostra amb metodologia científic. D’altra les opinions personals, que intenten contestar l’evidència, inconscients que no fan més que confirmar-la.
    Bon treball. El rigor de nou! Tant que s’enyora al món de l’anàlisi política. Felicitats.

  • Toni Rodón

    03/05/2012 9:06

    Jordi,
    De nou, molt interessant l’article!
    Una petita qüestió: has mirat si va atraure vots de l’abstenció? I dels nous votants?
    Gràcies de nou!

  • Josep Josep Josep

    03/05/2012 18:42

    Jo no sé què dir… crec que els vots de Compromís són en la seua immensa majoria ex votants del PSOE, o almenys així ho ratifica la dinamica del meu poble, Alboraia. El Bloc es presentà com a Bloc-Compromís; Iniciativa anava amb ERPV i un grup independent, SI, amb la sigla ‘Acord Municipal’. La candidatura d’Iniciativa no va arribar al 3%, el Bloc va augmentar d’un a tres regidors, mentre que el PSOE perdé dos i va passar de 7 a 5. Pel que fa nombre de regidors… tot el demés va continuar igual, ja que ací en l’ajuntament només estan, d’esquerres, el PSOE i Bloc (i també en el 2007), malgrat que es presenten molts partits. La clau del creixement de Compromís? Jo crec que el bon treball d’oposició fet. Si no s’haguera presentat baix la marca Compromís, el Bloc sol haguera tret el 99% dels vots i tindria tres regidors igual. La gent no vota sigles, vota persones i gestió política.

  • Pep Josep

    04/05/2012 0:20

    Pel que tinc entés Els Verds (la E majuscúla per favor) no formen part de Compromís. O s’expliquen bé les coses o es juga a marejar al personal. A partir d’aquest detall ja no lli done cap credibilitat a l’article, ho sent molt.

  • Andrea Ros

    04/05/2012 4:29

    Com s’explica que a la 3a ciutat del País – Elx 230.000 habitants – Compromís només haja abastat un 2% al 2011 front el 6% de 2007 sent la base d’Iniciativa i ciutat de la diputada Mireia Mollà.

  • Josep Josep Josep

    04/05/2012 8:42

    Estic d’acord amb el que diu Andrea Ros. Jo considere que l’èxit de Compromís ha sigut conquerir el cor espiritual i simbòlic del País Valencià, que és l’àrea metropolitana de València, i especialment, la ciutat. No obstant, en una situació de resultats més ajustats, el lastre que significa tindre resultats tan baixos en Elx, Alacant i la Vega Baja, pot fer que novament el 5% es torne contra nosaltres. A més, penseu que Compromís ha pujat espectacularment perquè ha baixat, fonamentalment, el PSOE, i el que s’ha fet és replegar els vots perduts pels socialistes. Però no sempre el PSOE va a estar en estos resultats tan magres…

  • Ostertz Narbaiza

    07/05/2012 16:09

    En una setmana i ningú (ni els propis autors) us heu adonat que vénen, del verb venir, va amb accent?
    No tot és posar el corrector automàtic a l’ordinador nois.

  • Mike Mico

    07/05/2012 18:43

    Molt bon article, sí senyor. Jo vull afegir que, pel que jo veig al meu voltant i com explica molt bé l’article, el vot a Compromís té com a base el Bloc, però l’èxit es deu al complement que fa IPV amb Mònica Oltra i Mireia Mollà, que han fet una gran oposició, molt treballada, clara i ben explicada. IPV ha atret els que fugien del nefast PSPV, i també l’augment d’EUPV, els socialistes han fugit cap a IPV (d’ací l’èxit de Compromís) i EUPV. Jo encara veig que pel que fa al Bloc concretament, la gent en general no el té en bon apreci, creuen que són massa defensors de tradicions que ara no toquen, com ara parlar en valencià: n’hi ha massa valencians anti-valencià que no voran amb bons ulls al Bloc i no votaran Compromís, espere que vagen a menys.

  • Mike Mico

    07/05/2012 18:46

    Molt bon article, sí senyor. Jo vull afegir que, pel que jo veig al meu voltant i com explica molt bé l’article, el vot a Compromís té com a base el Bloc, però l’èxit es deu al complement que fa IPV amb Mònica Oltra i Mireia Mollà, que han fet una gran oposició, molt treballada, clara i ben explicada. IPV ha atret els que fugien del nefast PSPV, i també l’augment d’EUPV, els socialistes han fugit cap a IPV (d’ací l’èxit de Compromís) i EUPV. Espere que també augmente el vot nacionalista.

  • Josep Josep Josep

    07/05/2012 19:08

    No estic d’acord amb Mike Mico. Si mires llocs on Iniciativa i el Bloc es presentaven per separat… (Tavernes de la Valldigna, Castelló…) on s’han anat als vots ha sigut al Bloc, no a Iniciativa. I, evidentment, han anat del PSOE. Igual com quan venen les eleccions generals, i molta gent que ha votat en les locals i nacionals al Bloc… se’n va al PSOE. És el mateix fenomen.

  • Valentí Rossell

    08/05/2012 9:36

    D’on vénen, els vots, i no pas d’on venen.
    A disposar

  • Xavi

    08/05/2012 9:52

    També val la pena tenir en compte, m’imagino, que l’electorat d’EUPV del 2003 i el 2007 devia passar força al PSOE, que en aquella època era molt més fort i tenia credibilitat esquerranista.

  • Toni Rodón

    08/05/2012 12:11

    Gràcies per l’avís ortogràfic.

  • Miderre

    12/05/2012 18:30

    Ser valencià i no independentista és estar molt malament del cap. Mireu com us ha deixat la terra Espanya! Us han aniquilat, esquilat, robat, avergonyit i exterminat! I encara no desperteu?

  • Xelonix

    21/05/2012 19:06

    Jo sóc independentista valencià i vote Compromís per tres raons: Sóc ecologista, sóc progressista i sóc valencianista. Per supost, l’independentisme al País Valencià encara no ha cal·lat perquè calen anys perquè la gemnt conega les dades i es faça una opinió, a més perquè gent independentista com Joan Francesc Mira és continuadament bloquejat a les institucions per part del PPSOE. Però està clar que el component històric, la cultura, la llengua i la necessitat de créixer econòmicament sense llasts ens ha d’anar eixint d’Espanya ja no per ser antiespanyolista, que no ho sóc, sinó perquè el nacionalisme espanyol no deixa espai per a la República, per a la pluralitat lingüística, per a la plurinacionalitat de l’Estat i perquè amb els diners de quatre autonomies treballadores la resta sobreviuen tot i atacant-les i entrebancant el seu avenir. És un error ser antiespanyol, però no és menys error no ser provalencià. Som un país, una nació, que naix al segle SXIII, que ha sentir-se orgullosa del seu passat islàmic i que ha de fer de la gestió propera la seua manera de créixer com fan els països escandinaus, com Islàndia, com Suècia o Dinamarca. La necessitat de tindre un Estat propi per al País Valencià es fonamenta en què no podem permetre que Espanya ens bloquege tants i tants temes cabdals per a nosaltres a la Unió Europea, sempre frenant-nos, sempre perjudicant les nostres infraestructures com el Corredor Mediterrani o les ajudes a l’agricultura valenciana.

  • Banyerenc

    06/08/2012 10:01

    Demanar la independència des de València és una autèntica quimera. Si després de tants esforços del Bloc i Compromís durant dècades als municipis, tot just acabem d’aconseguir entrar a les Corts, ¿què fan alguns demanant la independència? Jo crec que molts independentistes divideixen el vot nacionalista i beneficien el PP i el PSOE de rebot.

    Per a mi, la política de Compromís toca de peus en terra i hui dia és l’única eina que té possibilitats reals de canviar les coses més bàsiques que ens neguen el PP i el PSOE. Siguem realistes i deixem de perdre el temps amb l’elucubració dels Països Catalans, que a mi m’encanta com a concepte, però que veig que ens perjudica quan passem al món real de la política.

Comenta

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús