Nubian Carrefour

Aswan Nubian Carrefour #Egipte

Al meu perfil de Flickr em deixen el següent comentari: “Hi I’m the owner of Carrefour Thank you for your interest in Nubia My name is Ahmed from the Nuba people as possible know”. De cop m’ha vingut a la memòria el viatge a Egipte. L’itinerari no va ser gens aventurer. Tot estava ja contractat prèviament amb un paquet comprat per internet, però tampoc era qüestió de corre riscos. La revolució travessava un moment de calma tensa, que no tenia res a veure amb la situació actual d’inseguretat després del cop d’estat, però era millor tenir-ho tot ben lligat per si de cas.

Així doncs era el clàssic recorregut pel Caire, amb visita a les piràmides i els barris típics, creuer pel Nil i estada a Assuan, a tocar de la gran resclosa que regula el riu i genera el llac Nasser. Una de les excursions és la visita al poblat nubi. S’hi arriba en una típica faluca, admirant el contrast entre les dunes del desert i l’aigua, amb el fil musical de nens que s’apropen a l’embarcació cantant sobre una petita barca. Interpreten cançons populars del país del turista, fet que enmig del Nil no deixa de provocar el somriure i la corresponent propina que demanen al moment. En desembarcar al poblat Nubi, novament trajecte en transport típic fins al centre del poblat, ara a lloms de camell. És en aquest moment quant, entre les modestes cases d’adob pintades de color ben cridaners apareixen petites botigues de records i artesania. Una d’elles exhibeix sense manies un rètol amb el nom Nubian Carrefour, amb el mateix logotip dels hipermercats.

És una petita broma però que li serveix per ser el xiringuito més sol•licitat. Una mostra més que l’humor és un dels millors llenguatges en el món del turisme, perquè els nubis són una atracció turística i hi viuen com a tal. A banda d’elaborar peces d’artesania, col•locar cocodrils en braços dels visitants o pintar les mans amb henna, pocs ingressos més poden aconseguir. Encara més difícil ho deuen tenir amb l’ambient polític que no propicia gaire viatjar al país. Així doncs en veure l’agraïment a la fotografia que vaig publicar sobre aquesta simpàtica botiga, m’ha confirmat com les possibilitats d’internet no entenen de pressupostos ni de països. Possiblement el cibercafé d’Assuan des d’on l’Ahmed ha iniciat la seva particular campanya de màrqueting no tindrà la comoditat de les nostres oficines, però té al seu poder la més preuada de les eines per donar-se a conèixer com són la iniciativa, la constància i la finestra al món que representen les xarxes socials en tots els àmbits.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús