La reputació online dels restaurants

Fa unes setmanes érem al Centre Comercial Glòries de Barcelona i arribada l’hora de dinar vam buscar un restaurant. Vam decidir anar a La Tagliatella perquè com tot establiment franquiciat ja el coneixíem d’altres centres comercials. En entrar-hi ja es va crear una petita cua. Ningú hi havia allà per rebre’ns però de seguida es va imposar el civisme i conforme anaven entrant clients anaven agafant tanda. Mentrestant es creuava entre nosaltres un cambrer que servia a les taules de la planta baixa i pujava al pis de dalt per l’escala. Cada vegada que passava per davant no ens deia res, però sí que ens dedicava unes mirades que eren de tot menys acollidores. Passaven els minuts i els clients que érem a l’entrada començàvem a mirar-nos estranyats. Finalment en aparèixer pel vestíbul va “topar” amb la cua i ens va cridar: “Si us plau no es posin al mig que per aquí que portem plats de menjar!”. Després del recordatori, nosaltres i molts dels que esperàvem vam marxar a buscar un altre lloc per dinar amb el pitjor dels records possibles de La Tagliatella.

Aquesta experiència pot incloure’s dins dels comentaris que a eines de recomanació social sobre restaurants podem trobar. Existeixen molts webs a Internet i aplicacions mòbils però voldria destacar les més populars a casa nostra com TripAdvisor i El Tenedor. La primera és la líder mundial amb més de 125 milions d’opinions sobre tot tipus de destinacions turístiques. És clau la facilitat per aportar contingut, des del comentari més senzill fins a introduir tota mena d’informació sobre un establiment concret. La segona s’ha fet molt popular per la facilitat dels restauradors a incloure menús detallats i promocions que permeten als clients, juntament amb la possibilitat de reservar sense haver de trucar, la puntuació i els comentaris d’anteriors usuaris, planificar prèviament la visita. Aquests són dos dels llocs bàsics on tot restaurant hauria de ser-hi present. Malauradament he comprovat que al Penedès encara costa tenir en compte la reputació online fora de tenir el web amb una presentació. A TripAdvisor es poden trobar la majoria de restaurants, introduïts en molts casos pels mateixos usuaris, però no es troba la presència del mateix restaurador per afrontar i controlar els comentaris negatius. Per l’altre banda a El Tenedor pràcticament no hi ha restaurants penedesencs que hi participin. Un atractiu és fer un menú dins unes jornades gastronòmiques dedicades al Xató, la Malvasia de Sitges o Sant Valentí però el factor més important és la rellevància que dóna el poder dels clients mitjançant les seva valoració així com el preu de l’experiència i la disponibilitat que podem oferir consultable des de la xarxa.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús