La gèlida oportunitat mediàtica

El cim del Montcau entre la neu i la boira #Gelida #Penedès #nevada4F

El Temps de TV3 del dimecres obria amb imatges de la nevada des de Gelida. El meteoròleg Dani Ramírez en justificava fer el programa des d’aquest punt pel nom de la població, segons ell en l’acqua gelida amb la qual la van denominar els romans en els seus orígens i en un indret “alt” com és l’Alt Penedès. Una mica amb pinces però li venia molt bé per il•lustrar l’episodi de nevades que havia patit aquell dia bona part de Catalunya, i especialment el Penedès. Certament Gelida havia estat un dels llocs on més hi havia nevat. Entrar al facebook feia fredor de la quantitat d’imatges que anàvem publicant conforme s’acumulava la neu a la muntanya, les vinyes, i els carrers. El lloc triat encaixava perfectament. Aquest plantejament també el devien tenir en ment quan fa quinze dies el programa Divendres de TV3 es va realitzar amb connexions en directe des de Gelida durant la setmana. Devien pensar que no hi havia localització més indicada per la setmana dels barbuts, considerada la més freda de l’any.

Tot i així, l’oportunitat que té una vila com Gelida de protagonitzar les tardes de les llars catalanes oferint el millor de sí mateixa per potenciar el turisme és impagable. Tanmateix, a excepció d’algun visitant encuriosit pel Funicular, tal com el revisor del Funi va confirmar que havia notat cert augment de passatge, no es va veure una munió de turistes pel poble el següent cap de setmana a l’emissió del programa, tal com acostuma a passar en altres poblacions com a conseqüència immediata. Tampoc hi havia cap fira o esdeveniment previst com a reclam posterior. De fet moltes vegades es fa coincidir amb festes majors i locals en dates properes. En aquests casos algú, sigui l’Ajuntament o els organitzadors, ho lliguen amb la televisió per tenir més impacte en aquelles dates. No era el cas de Gelida. Aquí va ser una veïna que va enviar una carta demanant que li faria il•lusió que vinguessin a fer el programa. Així es previsible que el resultat no serà òptim.

A banda que l’efecte turístic del cap de setmana no es va produir, tampoc va agradar als mateixos gelidencs. Els de la tele no devien trobar prou interessants per un programa de televisió els atractius locals i van omplir la setmana des de Gelida amb referents penedesencs com el gall i l’ànec mut del Penedès o l’enoturisme. Aquí és quan les relacions públiques es fa més necessària en el món de la promoció turística. Calia que un responsable de l’Ajuntament o designat per aquest estigués a sobre dels responsables del programa per tal d’assegurar treure el màxim rendiment de l’oportunitat. No semblava ser la situació quan van preferir dedicar el temps a parlar dels ous d’aviram en comptes de l’Escudella de Santa Llúcia de Gelida. Val a dir que no sempre els referents propis que creiem més destacats són els mateixos pels quals ens aprecien externament. Potser ha arribat el moment d’explotar turísticament tot l’any aquesta imatge de capital del fred català, sobretot per gaudir d’un estiu gèlid i refrescant.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús