Penedès 10

#Nadal a la ciutat #Barcelona #BCN #BarcelonaInspira

Black Friday, Cyber Monday, Giving Tuesday… Són conceptes que aquesta darrera setmana han sonat amb molta força. La pressió comercial i mediàtica ha estat demolidora. L’impacte el pot mesurar ràpidament cadascú analitzant un dels canals de comunicació d’entrada més directa que tenim com és el correu electrònic, sobretot en el que fa relació a l’augment i la intensitat de la campanya. En el meu cas, començant pel Black Friday, l’any 2012 i 2013 només vaig rebre un parell de missatges relacionats i eren de serveis amb seu a l’estranger i comercialització per internet. L’any passat la cosa va començar a canviar amb una quinzena d’e-mails, dels quals una tercera part ja eren d’empreses del país. Tot ha canviat enguany on els correus superaven la trentena amb informació comercial de tots els àmbits, tant per venda a botiga com a internet, i la majoria locals. Un augment de la publicitat rebuda en més del doble que ha tingut paral•lelisme amb el Cyber Monday. De fet aquí, a diferència dels Estats Units, on van néixer aquestes accions i que es dedicaven exclusivament el divendres i el dilluns, s’ha ampliat amb alegria la festa dels descomptes a tot el cap de setmana. Per intentar netejar aquest consumisme desbordat es va crear el Giving Tuesday, el qual també hem començat a adoptar, amb la promoció del voluntarisme i les donacions a càrrec d’ONGs i institucions. Els missatges han estat molt menors però també veig que s’han incrementat respecte a anys anteriors.

Tot i així el consumisme desenfrenat ha tingut una nova cita una setmana després amb el Shopping Night Barcelona. Comerços oberts fins a la matinada amb més ofertes i descomptes però també activitats lúdiques diverses per atraure els compradors. Queda clar que, per una banda, les rebaixes ja no seran mai més com abans davant aquesta “liberalització” de facto del seu període tradicional. Però, per l’altre costat, ja no es veu l’oferta i el descompte com un menyspreu al producte. Tot al contrari. El millor exemple a casa nostra és Girona 10, la campanya de finals de gener que omple en temporada baixa l’oferta hotelera i de restauració de la ciutat combinat amb espectacles de tot tipus al preu únic de 10 euros. Ja és hora que al Penedès ens inserim en la nova estratègia comercial per omplir en un cap de setmana els nostres atractius d’enoturisme i tot el sector turístic relacionat. S’ha d’organitzar un Penedès 10, coordinat per les associacions del territori, que a banda de impulsar econòmicament sigui un referent mediàtic.

2 comentaris

  • Pened?s 10 | CATnews

    04/12/2015 8:24

    […] Black Friday, Cyber Monday, Giving Tuesday? S?n conceptes que aquesta darrera setmana han sonat amb … […]

  • Dídac Díaz

    04/12/2015 17:01

    Que existeixin tants periodes de rebaixes i descomptes és, en part, símptoma de la manca de consum o excès d’oferta com en diuen alguns.

    Si es fa el Penedès 10 i n’estic degudament informat m’agradaria aprofitar la promoció. El Penedés té molt a oferir i està molt a prop de Barcelona.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús