Gelidarts o la despromoció econòmica

@bruno_oro & @vicensmartin Big Band cantant @franksinatra al #Castell de #Gelida #concert #Gelidarts #Penedès

Al 2015 es van complir els 50 anys de l’Associació d’Amics del Castell de Gelida. Una efemèride gens fàcil de veure avui dia, no només per la volatilitat de moltes iniciatives, sinó perquè cada vegada costa més de trobar les sinergies necessàries entre la societat civil i l’administració per tal de recuperar el patrimoni i difondre la cultura. Durant aquest temps el recinte del castell ha estat escenari de diverses activitats per donar a conèixer el monument, amb el suport municipal sí, però sobretot amb la dedicació de molts voluntaris al llarg de tot aquest temps. Entre aquestes accions figurava l’organització dels clàssics concerts a l’estiu amb el teló de fons de la muralla del Castell. Així va ser fins que l’Ajuntament va decidir organitzar pel seu compte aquest esdeveniment amb el nom de Gelidarts durant els tres darrers anys. La programació ha tingut un catxet de relleu: Peyu, Mag Lari, Andrea Motis, Mishima, Joan Dausà, Gerard Quintana, Roger Mas i Bruno Oro entre d’altres. Després de reclamar-ho contínuament, des que va finalitzar el 19 de setembre el darrer concert del Gelidarts, l’Alcalde –també Regidor de Promoció Econòmica i Turisme– no ha facilitat les dades econòmiques fins ara. L’any 2015 l’aportació de l’Ajuntament va ser de 31.015,22 euros i l’any 2014 29.325,20 euros. Són quantitats importants que es podrien donar per ben invertides si hagués augmentat la difusió dels atractius de Gelida, però l’Alcade no ho sap. Ha decidit no organitzar més aquest festival perquè li sembla que ha vingut poc públic. No s’explica el perquè ja que els artistes eren reconeguts, i l’alt pressupost ho demostra… La promoció turística no es pot fer a cop de talonari, cal comptar amb els comerciants, empreses i entitats de la vila per definir una estratègia a llarg termini. Però sobretot cal una correcta difusió dels esdeveniments que ha de traspassar el nivell local, i quantificar la inversió correctament mitjançant l’impacte que genera als mitjans de comunicació i les xarxes socials. Són diners de tothom i no es poden gastar sense criteri.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús