És el 2016 l’Any de la Gastronomia i l’Enoturisme?

Informació per a turistes @BarcelonaTurism #BCN #Barcelona

L’any passat Catalunya va rebre oficialment el títol de Regió Europea de la Gastronomia, una acreditació més que merescuda. Arrel d’aquest reconeixement l’Agència Catalana de Turisme va declarar el 2016 Any de la Gastronomia i l’Enoturisme amb l’objectiu de centrar els esforços promocionals turístics en accions lligades a les experiències de turisme gastronòmic i d’enoturisme. La celebració dels anys temàtics permet posar de relleu totes aquelles activitats que ja se celebraven o que són de nova creació, i que sota aquest marc potencien la seva difusió.

Arribats a aquest punt, es pot considerar que tant el turisme gastronòmic com l’enoturisme han rebut un impuls determinant en el que portem d’any? Gràcies a la bona feina de molts agents turístics aquests dos segments s’han anat consolidant amb una oferta atractiva al llarg dels darrers anys. Tot i així costa de veure la diferència en termes de promoció turística entre l’any passat i el present. L’ACT ha dedicat dos milions d’euros de pressupost, el més elevat en un any temàtic. És una quantitat important però segurament insuficient pels objectius que s’haurien d’obtenir. Per fer-nos una idea aquest és un pressupost similar al que disposa l’Agència de Promoció Turisme de Sitges. Certament la conjuntura econòmica i política de l’administració no ajuda a dedicar-ne més recursos.

D’altra banda també cal veure si els primers interessats, els generadors de producte turístic aprofiten aquesta oportunitat. Un senzill estudi de marketing es pot fer a l’oficina de turisme de Barcelona a la Plaça Catalunya sobre la seva presència diària en el turista arribat a la capital. No hi ha cap referència a l’any temàtic i els fulletons a disposició no hi ha novetats remarcables en aquest aspecte. Podem trobar informació tant diversa com de la marca “Barcelona Pirineus”, d’una visita conjunta al Museu de Marilyn Monroe i el Monestir de Sant Cugat i d’un taller per crear mosaics i trencadís com Gaudí, però en el capítol de l’enoturisme només és present la coneguda oferta de Torres i el circuit “Wine and Cava” a Montserrat amb el celler Oller del Mas. En gastronomia, a banda de sopar a les fosques o en llocs singulars, només destaca a nivell de territori la visita a la fàbrica de xocolata de Simon Coll. Esperem que en el que resta de l’any augmenti la rellevància que un esdeveniment com aquest hauria de tenir.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús