L’oportunitat en promoció turística

@googlemaps fent #googlestreetview a l'#autopista #AP7 per #Martorell #BaixLlobregat

Visquem en un món saturat d’informació. Fent una cerca a google o a les xarxes socials podem trobar qualsevol dada. En gairebé 30 anys d’internet totes les empreses o institucions tenen una pàgina web. Això no és difícil ni evidentment és cap novetat. Tanmateix, en l’àmbit de la promoció turística, el marketing digital és fa necessari -i pràcticament obligatori- per mirar de destacar per sobre de la resta d’informacions. Cada vegada més destinacions aposten per invertir en recursos de màrqueting de continguts, però novament la lògica competència i la repetició d’idees fa difícil ser rellevant.

És quan les variables de l’oportunitat i la creativitat entren en acció per influir amb el ressò del missatge dels mitjans de comunicació tradicional dins una estratègia global. Els darrers dies s’ha produït un cas d’èxit quan, incomprensiblement, una formiga va ser gravada passejant-se per l’escultura de la Dama d’Elx, al Museu Arqueològic Nacional, a Madrid. Publicat el vídeo a twitter, l’Oficina de Turisme d’Elx ho va aprofitar per engegar una simpàtica campanya per reivindicar que la joia de l’art ibèric torni a la ciutat que li dona nom, i així promocionar-la.

Al Penedès, darrerament hem tingut una situació que hagués pogut servir per crear una rellevància positiva contrarestant un impacte negatiu. El passat 21 d’agost va ser abatut a Subirats el terrorista que va conduir la furgoneta de l’atemptat a les Rambles. Sense voler-ho el hashtag #Subirats era trending topic les xarxes i a les televisions d’arreu del món. En fer zàping costava de creure que sortís en directe a la CNN la menció a la Capital de la Vinya i la connexió en directe des dels llocs del fets, prop de la depuradora de Sant Sadurní. Molts mitjans es van aventurar a parlar del municipi, fins i tot alguns com El Confidencial el van situar perdut entre muntanyes. Alguns tuitaires van desmentir la informació, però hagués estat una bona ocasió per aprofitar aquesta publicitat sobrevinguda. Només calia fer servir les eines de les xarxes socials per tal de revertir aquest desgraciat incident en una difusió positiva de la marca turística.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús