A la TDT li falta un plus

Em va doldre saber que CNN+ tancava perquè ja no era rendible, i que passés a mans de Mediaset em va fer por, en especial perquè volíen fer un canal d’entreteniment, i era imaginable què entendrien per entreteniment. Quan vaig saber que definitivament passaria a ser un canal 24 hores d’un conegut i reconegut Reality Show una gota va fer vessar el got, i vaig sentir la necessitat (immediata) de dessintonitzar un canal de la meva TDT.

Al lema Està pasando, lo estás viendo de CNN+ l’han tancat dins d’una casa, li han posat fronteres a partir d’avui. Curiosament, un lema que també quadraria en el canal successor. Però ja ho diuen que l’important es troba a l’interior, o en aquest cas al contingut. A partir d’avui, allà on podíem veure què passava al món, veurem què passa les 24 hores del dia dins d’una casa. La informació dóna pas a la versió més mastegada i rendible de la telerrealitat, i podrem “gaudir” de Gran Hermano 24 horas.

Ara bé, respectaré la varietat de continguts, que l’espectador triï què vol veure, i que a qui li agradi Gran Hermano el miri. Però és molt trist que la pluralitat informativa es redueixi a la vegada que el número de canals de la TDT augmenta. I encara més que un canal d’informació tanqui quan en l’últim any 1 de cada 5 periodistes ha hagut de deixar de dedicar-se a la professió, sense oblidar que les condicions en l’àmbit laboral han anat cap a precari.

Jo a CNN+ li vull dir a reveure, tant de bo! Un adéu sona massa dur: Ànims i que continuï la vocació.

Des d’avui a la TDT li falta un plus.

Etiquetes ,

2 comentaris

  • Xavier

    29/12/2010 10:33

    Sense cap mena de dubte, la trista desaparició de CNN+ és simptomàtica de la pèrdua de pes dins de l’oferta programàtica televisiva dels programes informatius envers altres tipus de continguts i formats com el que has esmentat. Factors intrasectorials com la forta lluita per les audiències en l’entorn multiplataforma, la fragmentació de les audiències i el descens dels ingressos publicitaris (a més de factors extrasectorials com la conjuntura de crisi econòmica actual), en són causes clares.

    Tot i aquests factors, des del meu punt de vista, l’estratègia dels operadors -siguin públics o privats- no hauria d’estar únicament enfocada a una maximització de la seva rendibilitat econòmica.

    El pas a la TDT hauria de servir per consolidar una oferta programàtica rica, plural i útil per la ciutadania. Dins d’aquesta oferta, la informació és un pilar fonamental que caldria preservar. També caldria vetllar pels llocs de treball i les condicions dels periodistes i comunicadors que permeten fer arribar la informació a la ciutadania.

  • Jordi Garriga

    30/12/2010 0:32

    Ho vaig llegir ahir precisament en aquest diari, i per un moment vaig pensar: “Aquesta deu ser la innocentada del dia”. Però va resultat que no, que el món està anant per aquests camins.

    D’una banda, ho entenc. Els canals informatius que continuen són els de TV3 i TVE, canals públics i que, siguin o no siguin rendibles, hi continuaran sent sempre. La gent no mira notícies. La gent prefereix veure un GH tot el dia, encara que la imatge siguin unes persones dormint. Això és el que ven, i en l’àmbit privat, segur, segur, això és el que més peles els donarà. Però, esclar, no puc evitar de sentir-me trist per veure que és això el que la societat on vivim vol.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús