Broadway: renovar-se o morir

Si Spider Man i els personatges de South Park s’enfrontessin, qui creieu que guanyaria? Doncs bé, quan el combat té lloc sobre els escenaris de Broadway, els malcarats i infinitament malparlats nens de Colorado deixen el superheroi aràcnid en ridícul. Mentre Spider Man, el músical més car de la història, continua endarrerint la seva estrena a causa de tots els desastres imaginables –actors que cauen de 10 metres d’alçada, protagonistes que abandonen, crítiques nefastes– el musical “The Book of Mormon” (El llibre del mormó), concebut pels creadors de la sèrie de dibuixos animats South Park, està arrasant a Manhattan tant entre la crítica com els espectadors. Trobar entrades per al polèmic espectacle és gairebé impossible, mentre que els tiquets per veure el superheroi de Marvel gairebé hauran de regalar-los –si és que finalment el musical s’estrena algun dia.

bookmormon.jpg

Rema Webb, Andrew Rannells i Josh Gad a "The Book of Mormon", el musical dels creadors de South Park / Foto: Joan Marcus/Boneau/Bryan-Brown

La victòria inesperada dels càustics Trey Parker i Matt Stone és més significativa del que sembla. Només cal mirar enrere i veure què ha passat a la cartellera de Broadway en el darrer any. A banda de la gran expectació que el musical sobre Spider Man ha generat durant mesos, l’altra gran estrena del 2010 va ser “La Família Addams”. Ambdós són expectacles creats sota els patrons clàssics de Broadway i que, donada la seva popular temàtica, es podria dir que tenien el públic assegurat. Però no ha estat així. Precedits de males crítiques, els dos musicals es troben amb sales mig buides i unes reserves d’entrades minúscules –recentment, “La Família Addams” ha incorporat l’actriu Brooke Shields com a Mortícia Addams per intentar revifar les xifres.

Els personatges malgirbats i l’humor negre de “The Mormon Book” no són els primers que posen al descobert les carències dels “grans musicals” que s’han estrenat darrerament. La biografia de Fela Kuti, el músic nigerià inventor de l’Afrobeat que per a molts continua sent un desconegut, va fer tremolar els poderosos des d’un petit teatre on la música bullia i el públic no es podia estar assegut als seients, ansiós per ballar. El “germà pobre”, que venia de l’escena alternativa, va passar a Broadway gràcies al recolzament econòmic de personatges afro-americans influents, com el raper Jay-Z o el matrimoni d’actors Will i Jada Smith. “Fela!” Va ser el musical que va aconseguir més nominacions (11) als TONY l’any passat, els Òscars del teatre –La Família Addams només en va treure 2.

spiderman.jpg

Diversos actors s'han lesionat durant els assaigs del musical "Spider-Man: Turn off the dark" / Foto: Jacob Cohl/AP

Un altre dur competidor va ser el musical “American Idiot”, amb música del grup de punk Green Day. Tot i que l’èxit de l’espectacle ha caigut amb el pas dels mesos, “American Idiot” va atraure tanta gent jove a Broadway com un concert del grup. Era la primera vegada que el hard rock es colava als teatres més cars de Manhattan, i l’arriscada aposta els va sortir bé –fins i tot es van endur un parell de Tonys.

Hard rock, Afrobeat, el dimoni practicant sexe oral a Hitler amb uns mormons de fons… El públic té ganes de veure coses noves a Broadway, i els és igual que fer volar Spider Man –això sí, llançant unes teranyines increïblement reals!– hagi costat 65 milions de dòlars.

1 comentari

  • tncatalunya

    07/04/2011 19:40

    65 MILIONS DE DÒLARS, NO M’HO PUC CREURE !!!! DEU SER UN ERROR ???? i si no que molt em temo que no, mai més clara la dita : ELS DINERS NO DONEN LA FELICITAT, i si no que els hi diguin als productors de l’espectacle de Spiderman. Encara que també cal recordar, que no dona la felicitat, però………, com sempre, gràcies Marta per mantenir-nos al dia.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús