Shazam, no solament música

Shazam és segurament una de les primeres aplicacions que vam baixar quan vam comprar el nostre primer telèfon intel·ligent. És aquesta aplicació que és capaç d'”escoltar” una cançó i dir-nos quina és. Doncs ara, el reconeixement s’amplia a altres àmbits.

Si teniu l’última actualitació de Shazam haureu vist que al costat del botó perquè escolti la música, té una icona amb una càmera de fotos. Potser us heu preguntat perquè serveix. Doncs és el primer pas del reconeixement visual de Shazam, que està explorant les seves capacitats i ens presenta les primeres novetats. Què pot fer?

1. Llegir Codis QR: fins aquí, com tantes altres aplicacions que “llegeixen” els links que amaguen els codis QR, interpreten el web a què es refereixen i ens hi porten.

2. Obrir contingut multimèdia extra d’un contingut: ens expliquem; potser sereu al metro i veureu el cartell d’una pel·lícula amb una icona de Shazam al costat (com a la imatge que teniu aquí la vora). O potser us esteu bebent una ampolla d’aigua i al costat del logotip de la marca hi veieu també la icona de Shazam, o aquesta es troba a l’etiqueta dels texans que us acabeu de comprar. L’objectiu és que hi apropeu el mòbil i, mitjançant l’aplicació, Shazam sigui capaç de portar-vos a un web amb contingut extra relacionat amb la pel·lícula o amb la marca d’aigua, o que us obri el catàleg de temporada de la marca dels texans que us acabeu de comprar o d’emprovar.

Als Estats Units ja funciona amb contingut de Walt Disney, Esquire o el Wall Street Journal, mentre que a la resta del món s’espera que arribi aviat. Empreses com Evian (a França i al Regne Unit) o Warner Bros ja han explicat que elaboraran aquest tipus de contingut per a Shazam; la distribuïdora, per exemple, per promocionar la nova estrena de Batman a Austràlia. A Catalunya encara haurem d’esperar una mica per veure’n algun exemple.

Etiquetes , , , ,

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús