#femsalut20, trobada de bloggers del món de la salut

foto de grup

Foto de Laura Diéguez (@lauradieguezr)

El dijous 11 d’abril vam reunir-nos a l’Hotel Market de Barcelona (etiqueta #femsalut20) una quarantena de twitaires i bloggers inquiets que parlem de salut 2.0, tant a la xarxa -la majoria- com en conferències, formacions, diaris, etc. -uns pocs, els més reconeguts.

Va ser curiós veure la persona “en carn i ossos” que ja fa temps que coneixem per la fotografia de Twitter, el blog o Instagram. També és veritat que uns quants ja ens teníem vistos per haver coincidit en actes del sector o fins i tot per haver treballat junts.

Les organitzadores de la trobada, Monica Moro (@monicamoro), Mònica Segura (@albanta) i Montse Carrasco (@montsecarrasco), ens van fer identificar a tots i totes enganxant-nos una etiqueta a la roba amb el nom d’usuari de Twitter, el canal que més utilitzem tots plegats. A peu dret, amb un pica-pica i copes de cava per trencar el gel, vam identificar-nos i vam parlar de les respectives feines –gairebé tothom tenia feina, i tothom treballava de valent), de com utilitzem la xarxa 2.0 per difondre informació de salut, del sector farmacèutic, de #ticsalut (Fundació TIC Salut), etc.

Metges 2.0
Un dels perfils predominants era el de metge. Molts tenien blogs i compte a Twitter –personal o del centre de salut- per a informar als pacients, com ara @fxavierlopez, @lamamapediatra, @Mireia_SansC… També hi havia gent del Col·legi de Metges(@agarmar, @manyez -que és economista), del Col·legi d’Infermeres (@infermeria), de Doctoralia (@Doctoralia) … Tots aquests metges explicaven la feina d’”evangelització” que fan entre els seus col·legues per convènce’ls de les possibilitats de la web 2.0 per a millorar la qualitat de vida dels pacients. I com molts, encara, es resisteixen a ficar la seva vida online.

Indústria farmacèutica, camí del canvi
Alguns dels bloggers, encara que no tants com de metges, es dedicaven a parlar de la indústria farmacèutica a la xarxa. Hi havia gent del Campus Sanofi, Esteve, El Global, de Menarini, Pharma Talents, etc. Tots van coincidir que la majoria d’empreses de la indústria farmacèutica, almenys les d’aquí, encara no han après a treballar amb les xarxes socials i internet, i que necessiten adaptar-se i modernitzar la seva manera de fer. I, és clar, també es va parlar de #Sobremedicados, un dels últims programes de Salvados que va deixar la indústria pel terra. La veritat és que tothom va coincidir en què els continguts s’havien manipulat, però també vam admirar l’habilitat de Jordi Évole com a periodista.

Repetirem
En fi, al final hi va haver foto de família i tots vam coincidir, també l’endemà a Twitter, que ens havia quedat molta gent per conèixer i que teníem ganes de repetir.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús