les implicacions de la construcció d’una nova carretera

En la construcció de les carreteres a Mauritània, i a la majoria de l’Àfrica Occidental, no es preveu la separació de l’asfalt respecte l’entorn. En gran part per això, les carreteres són urbanitzadores, és a dir, tan bon punt es traça una via el sòl que la limita es converteix en urbanitzable. S’hi assenten habitants que gaudeixen de certs aventatges: proximitat a la via de comunicació, òbviiament, però també a eventuals punts d’enllumenat públic i a un major flux econòmic. Aquest fet explica, per exemple, la morfologia estelar de la ciutat de Nouakchott, els habitatges de la qual s’han disposat al voltant de les quatre carreteres nacionals que uneixen la capital amb la resta del país.

El sud de Senegal, la Casamance, està separat de Dakar per Gàmbia. El recorregut que els vehicles han de fer per anar de la capital estatal, Dakar, a la capital de la regió de la Casamance, Ziguinchor, passa per Gàmbia. Això implica el pagament de taxes econòmiques, la lentitud del trajecte degut a la frontera i a l’embarcament al ferry per creuar el riu Gàmbia, i, a vegades, la suspensió del viatge degut al tancament de les fronteres. Senegal vol posar fi a aquesta situació amb la construcció d’una carretera asfaltada que envoti el país gambià i faciliti la connexió de la regió del Sud amb Dakar.

Colateralment, caldrà veure si determinada població canvia el seu hàbitat a terrenys propers a la carretera i si la situació econòmmica de la gent del Sud es veu beneficiada.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús