mercaderies nòmades

La mobilitat a l’Àfrica occidental és molt elevada. Tant de persones com de mercaderies, com es pot veure a les estacions de transport en comú. Si els beneficis dels passatgers són pel conductor i el propietari del cotxe, els de les mercaderies solen repartir-se entre els múltiples treballadors de l’estació, en el grup del qual cal comptar-hi també els conductors a l’atur, és a dir, els conductors que no tenen un cotxe assignat per treballar.

Els kilos transportats són tants, i la sobrecàrrega dels vehicles tan elevada, que els propietaris dels Peugeot 505 solen canviar-ne els amortiguadors per tenir més marge de maniobra i maximitzar l’equipatge abans la carrosseria no toqui els neumàtics.

De Ziguinchor a Kolda, per exemple, sol ser freqüent transportar a la baca peix fresc. Però a vegades les mercaderies no es produeixen exclusivament al lloc de sortida del vehicle. Eventualment, això sí, el preu és menor. Gallines, sacs de cebes i de patates, mobles, electrodomèstics, roba a l’engròs… La vida social dels objectes transportats és rica, i seria ben interessant seguir el recorregut precís d’una ceba que surt d’Holanda i acaba a una botigueta de Kolda, per exemple.

cebes

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús