Ben capacitats per fer negoci sostenible

Em va escriure en Marc Serrano Òssul, responsable de comunicació de l’Obra Social d’Unnim: “Com a blocaire terrassenc de referència per L’observatori egarenc, vull convidar-te, si pots i vols, a la visita de premsa que et detallo a l’arxiu adjunt: ras i curt, Fupar Unnim enceta una nova línia (producte propi de qualitat, únic al mercat, que es distribueix a tot Espanya) per poder continuar donant feina a cada cop més discapacitats de la ciutat i de més enllà (…)”. Vaig dir que si. I, dimarts passat, a les 16h vaig anar a la presentació.

Primer. Que convidin a blocaires, a més de periodistes de mitjans, ja és un punt a favor. M’havien convidat com a blocaire en esdeveniments polítics i culturals, però que ho hagin fet per una causa justa i a la meva ciutat em satisfà especialment.

Segon. Devia ser l’únic blocaire d’entre la dotzena de periodistes que hi havia. Per començar, ja em va cridar l’atenció que hi hagués tants perdiodistes, tenint en compte els mitjans de comunicació que hi ha a Terrassa. A més de la clàssica presència del Diari de Terrassa, n’hi havia del Punt, del digital Ègar, Terrassadigital, Canal Terrassa Vallès i, oh, sorpresa, de La Vanguardia i TV3. Bona acollida, doncs. Cobertura assegurada!

Tercer. L’objectiu (oficial) de la convocatòria de premsa era la presentació d’una nova línia de producció de Fupar Unnim: han llançat “el primer ambientador de paper reciclat fet per un centre de discapacitats”, segons esmenten a la nota de premsa.

Quart. Les dades. Més de vint persones del taller de paper reciclat del centre ocupacional de Fupar treballen en aquest nou producte. Les primeres 12.000 unitats s’han elaborat en tres setmanes. El preu de l’ambientador és d’1,19 euros. Fupar Unnim celebra el seu 40è aniversari aquest any. Dóna feina a 331 persones discapacitades. Factura 3,5 milions d’euros anuals. El 2010 va incorporar 22 nous empleats. L’equip de gestió i suport de Fupar Unnim l’integren 82 professionals i un centenar de voluntaris.

Cinquè. La marca. El disseny i la marca de l’ambientador, que es diu ECOOLOR, ha estat elaborat per l’empresa Morillas de forma altruista. El nom juga amb tres màximes que defineixen el nou producte: ecològic, color, olor.

Sisè. La comercialització. Ja es poden trobar en alguns establiments Shlecker els primers ambientadors. El seu ús pot ser pel cotxe, per l’oficina, per la casa,… Altres empreses que comercialitzen productes elaborats per Fupar que vam poder veure són: Roca, Nenuco, Henkel i Panini.

Setè. Les persones. Treballar i fer altres activitats amb l’objectiu de fer créixer l’autoestima de les persones empleades de Fupar, aquesta n’és una de les principals finalitats i, pel què vaig poder veure, s’aconsegueix amb escreix.

Vuitè. La llengua de l’etiquetatge del producte és en català, és trist remarcar aquest aspecte, però com que no és l’habitual, el remarco i l’agraeixo!

Novè. Espero que la bancarització de les caixes i la crisi econòmica no afectin a les obres socials com la de Fupar Unnim, la feina que fan és molt bona i la gent que se’n beneficia en treu molt profit (humà).

Desè. El meu coneixement de Fupar es limitava molt a les seccions de jardineria i de rentat de cotxes (potser les més dirigides directament al públic). Està molt bé donar a conèixer les altres branques on treballen i on hi dediquen molts esforços. Potser no són les més vistoses, però hi són i s’hi fa bona feina. I, per cert, felicitats al centenar de voluntaris que hi dediquen el seu temps!

FOTOS: Galeria fotogràfica de la visita a Fupar Unnim.

Etiquetes

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús