Una aproximació a les audiències 2.0 de Terrassa

Et proposes llançar un mitjà d’informació digital o un servei web dirigit a tota la gent de Terrassa i, en el moment d’entrar a les principals xarxes socials et preguntes: a quanta gent he d’arribar? Quina és la meva audiència 2.0? Bé, t’has de fer moltes més preguntes abans: a quin tipus de gent vull arribar? (qualitat),  cal que entri a la xarxa social X? per què?, què vull aconseguir?… Però, si ens basem en quantitats i deixem de banda la qualitat de l’audiència (no ens enganyarem si afirmem que la majoria d’estratègies digitals la deixen de banda, malauradament), podem fer una ullada a les audiències dels principals mitjans de la ciutat, de l’ajuntament i d’alguna entitat per veure quines quantitats podrien ser objectius a curt termini.

Comencem pel final, crec que l’objectiu de seguidors podria rondar les següents xifres: 1.500 seguidors a Twitter, 75 llistes a Twitter, 8.000 seguidors a Facebook.

Si fem un cop d’ull a Twitter, actualment trobem que l’Ajuntament marca el màxim de seguidors (1553) i llistes (87). Per darrera trobem l’agregador automàtic @DiarisTerrassa (1.329 i 51), els Minyons (1.236 i 82) i l’agregador personalitzat @Terrassa21 (1.029 i 51).

Per sota dels 600 seguidors trobem a @aterrassacat (545 i 28), @diariegar (352 i 25), @CanalTerrassaV (312 i 19), @atletichockey (499 i 24), @clubegara (308 i 16), @cdterrassa1910 (104 i 8), @TerrassaFC (261 i 21), etcètera…

Per tant, no sembla descabellat treballar amb una quantitat de 1.500 seguidors a Twitter com a objectiu a curt termini per a un mitjà d’informació generalista o per a un servei web dirigit a la Terrassa digital.

Si ens fixem amb Facebook, les quantitats creixen força més, com és lògic, tenint en compte que és una xarxa molt més ‘popular’. Amb tot, costa trobar Facebooks de Terrassa amb certa potència d’informació i/o servei. La pàgina Terrassa (de l’Ajuntament) encapçala el rànquing amb més de 8.000 seguidors. La segueix de prop el perfil de l’extinta Terrassa.net amb gairebé 8.000 seguidors (hi fa molt el nom que van poder registrar: facebook.com/terrassa).

Per darrera trobem el Facebook oficial de l’Ajuntament amb 4.364 seguidors. La resta de pàgines de la ciutat queden a força distància. Per exemple: Minyons (3.597), ‘La dignitat del Terrassa’ (1.197), Club Egara (652), Atlètic Terrassa Hockey Club (341) i Amics de les Arts i Joventuts Musicals (487).

Partint d’aquest llistat ràpid de xifres, parlar de 8.000 seguidors en una pàgina de Facebook dedicada a donar informació i/o servei a Terrassa sembla una xifra adequada per començar amb força.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús