Estació de França: quo vadis?

Cada cert temps, sorgeix el debat de si l’Estació de França (EdF)  ha de desaparèixer com a tal o no, si ha de continuar donant servei ferroviari. El debat es va esvair durant un temps, durant les obres de l’AVE a Sants, a l’haver de desviar trens regionals a EdF, al no haver suficient espai a la primera, degut al canvi d’ample d’algunes de les vies que ara donen servei als trens d’alta velocitat. Però un altre cop, sorgeixen rumors sobre deixar l’estació fora de servei de trànsit ferroviari.

Els defensors, deixant de banda la seva importància històrica i bellesa, donen diversos arguments com per pensar-s’ho uns quants cops abans de tancar-la:

Estacio-de-Franca-RENFE-50-(03-10-04).jpg

  • Cal mantenir l’Estació en servei, per  treure volum de trànsit a les altres estacions, sobretot a la de Sants,  i afavorir les circulacions.  Apart, quan es faci la liberalització del mercat de transport de viatgers, Sants no podrà donar cabuda a totes les companyies operadores procedents de diversos punts d’Europa cap a Espanya. Cal tenir en compte que a ciutats com Londres, hi han estacions, sobretot de terme, per a operadors diferents.
  • Per assegurar la seva supervivència, convindria que deixés de ser estació terminal per fer-la passant, mitjançant la instal·lació de vies per sota del nivell de l’estació, tal i com es va fer a Atocha o a Príncipe Pío. Amb això, evitaríem la saturació que pateix el túnel de la Meridiana, fent passar per exemple, els trens de la R1, i donant també servei a alguna línia de metro, la més propera de les quals,  la L4,  i allargant el Trambesòs fins a l’avinguda Marqués d’Argentera (res d’estrany, tenint en compte que els antics tramvies transcorrien per allà) , tenint parada al costat, o fins i tot, dins l’Estació . Es convertiria en un important intercanviador, molt útil per facilitar la mobilitat de la zona.
  • Convertir-la en terminal de les línies de FGC del Baix Llobregat, passant per Francesc Macià, tant si es fa l’intercanviador de Glòries com si no.
  • Com a última instància, convertir-la en un museu de transport, com va passar amb el Museo del Ferrocarril de Madrid amb l’estació clausurada de Delicias. Barcelona és una de les poques ciutats europees sense cap museu del transport.

Estacio-de-Franca-RENFE-62-(23-08-05).jpg

Enllaços del FTC que tracten del tema:

Tranvia en la estación de França

Estació de França per FGC

Futur de l’Estació de França


2 comentaris

  • Talp

    27/01/2011 3:58

    No home. Es fa un tunel sota la Diagonal i s’empalma alla.

    SI tot es sol.luciona fotent enlarie la DIagonal, es ben senzill.

  • Pau

    27/01/2011 11:41

    Per aquest nivell de comentaris més valdria desactivar l’opció. I després diran que hi ha censura…