Conflicte laboral dels maquinistes de Renfe-Rodalies

El dia 24 per la tarda, van aparèixer notícies sobre que era el dia més depriment de l’any, segons una investigació de la Universitat de Cardiff, tot amb el rigor científic d’una fórmula matemàtica. No sabem si serà del cert, però com a mínim, va ser el més depriment de l’any per als soferts usuaris de Renfe Rodalies i per als afectats de Regionals, que sembla que des d’ara, tot anirà en el mateix sac, i no tant sols perquè les dues xarxes hagin estat traspassades.

pantalles vaga.jpg

Les pantalles, anunciant el conflicte.

Cap allà a les 14 hores, apareixia a la web de Rodalies.cat, un missatge dient “Per conflictivitat laboral del col·lectiu de maquinistes circulació irregular amb afectacions que poden superar els 60 minuts”, i afectava a totes les línies de Rodalies. Uns minuts més tard, apareixien informacions a diaris d’internet, a on es parlava d’una vaga encoberta dels maquinistes, aprofitant el canvi de torn de la tarda, per tal de no presentar-se al seu lloc de treball Això segons algunes fonts, segons ells mateixos, sí que s’hi havien presentat tots, però al·legant “el compliment “escrupolós” de les condicions de treball”, en forma de descansos estipulats per l’empresa, deixaven els trens un cop arribat el màxim d’hores de conducció, i la ja coneguda de la “manca de confort dels seients dels conductors”. A l’inici del programa Versió RAC 1 d’ahir, en Toni Clapés parlava de quan els trens del metro o FGC eren conduits de peu, sense cap mena de seient, ni dur ni de pell, com donava la sensació de que alguns maquinistes reclamaven. I és que aquest tipus d’al·legacions, topen inevitablement amb la incomprensió del sofert usuari de Rodalies…

Fins quan hem de ser els usuaris moneda de canvi per a les negociacions? De qui és la culpa, de Madrid, de la Generalitat, dels maquinistes?  Quanta gent ha de perdre el seu lloc de treball, per culpa dels constants endarreriments de Renfe? Tindran ells solidaritat amb nosaltres en aquest cas, i farien vaga per recolçar-nos? I la pregunta que tothom es fa: quants dies durarà aquest caos de trens que no arriben, a la qual cosa s’hi ha sumat, segons seguidors de Twitter, que posen trens en unitats simples? Vejam com acaba la cosa, i si entrarà o no un nou operador, tal i com avui comencen a apuntar.

4 comentaris

  • Passatger

    26/01/2011 18:35

    Una mentida mes. A metro i FGC els maquinistes van asseguts ja fanys, I en el cas de les noves unitats, els seients son bastant comodets.

    A mes d’un que corre per aquestos mons de deu els hi convindria treballar de maquinista -amb la responsabil.litat que compporta- enlloc d’estar “parint” articles trendenciosos a diaris, forums i blogs d’internet.

    Molta mala llet i desinformacio es el que hi ha. I molt nen mimat que viu als nuvols i no te que aixecar-se a les 4 de la matinada per anar a currar.

  • Llicó

    26/01/2011 18:51

    Tú tampoc es que estiguis molt informat. que parlen de fa molts anys enrera al programa, no pas de fa pocs!

  • rodalina

    26/01/2011 19:12

    Lo que tiene que quedar claro es que la sociedad no apoyamos a los maquinistas de #rod1, #rod2, #rod3, #rod4, #rod7! No… via @vixdelatorre

  • Reader

    27/01/2011 3:46

    a Llico: Relaxa’t, que encara t’esclatara la vena del coll, ok?.

    El primer company potser que s’hagi confos o no s’agi explicat be. pero a RAC i el clapes especialment, ja fa temps que el “cuento” de la brometa facil, el tenen gastat. i han perdut bastant de credibilitar, per no dir que tota.