Entrades amb l'etiqueta ‘Regionals’

Proposta alternativa de codi alfanumèric per als ferrocarrils a Catalunya

dijous, 27/01/2011

Fa uns dies, la PTP va fer una proposta de millora i integració de la informació de
Rodalies i Regionals de Catalunya
, a on van incloure un codi alfanumèric, és a dir, el sistema per assignar a una línia de metro, Rodalies, etc, una  lletra i un número per tal que siguin identificades (L1, R1, etc.).

L’usuari del fòrum Sagrerenc, va proposar una alternativa d’aquest codi, que presentem aquí, amb el seu permís:

Fa un temps que li dóno voltes a una possible reorganització del ferrocarril a Catalunya. La meva proposta és la següent:

  • L per a les línies urbanes de metro a la zona 1 i intervals de pas inferiors a 10′ (canviar-ho a U no ho veig necessari).
  • S per a les línies de rodalia de Barcelona amb parada a totes les estacions, fins a les zones 3-4 i intervals de pas inferiors a 20′.
  • R per a les línies de rodalia de Barcelona semidirectes més enllà de les zones 3-4 i intervals de pas de 30′ o 60′. També per a línies de rodalia, regional i futurs tren-trams de Girona, Tarragona i Lleida.
  • IC per als actuals Catalunya Exprés, Regional Exprés, Mitjana Distància i Avant. Intervals de pas d’una o dues hores.

Després, pel que fa al número…

  • L: deixar-ho tot igual, no cal canviar res.
  • S, R: una xifra i un color per al corredor (que és el que ha de sortir al mapa), dues xifres per a la línia (només surt als esquemes de corredor).
  • IC: lletres (com a Bèlgica o Holanda).

Cada línia té associada una freqüència tipus en hora punta i en hora vall. La cosa quedaria així, tenint en compte el PTVC:

-Metro de Barcelona

  • L1, L2, L3, L4, L5, L6, L7, L9, L10, L11: igual que ara.
  • L8: Barcelona-Pl. Espanya – Molí Nou/Can Ros

-Línies S1x i R1x (Corredor Litoral)

  • S11: Vilanova i la Geltrú/Castelldefels – Mataró
  • S12: Aeroport del Prat – Mataró/Arenys de Mar/Calella
  • R13: Sant Vicenç de Calders – Mataró
  • R14: Aeroport del Prat – Blanes

-Línies S2x i R2x (Corredor Prelitoral)

  • S21: Martorell/Molins de Rei – Barcelona – Granollers Centre/Sant Celoni
  • R22: Sant Vicenç de Calders/Vilafranca del Penedès – Barcelona-Estació de França
  • R23: L’Hospitalet de Llobregat – Sant Celoni/Maçanet-Massanes
  • S24: Martorell – Universitat Autònoma – Granollers Centre
  • S25: (Circular) Barcelona – Molins de Rei – Universitat Autònoma – Barcelona

-Línies S3x i R3x (Corredor del Congost)

  • S31: Castelldefels – L’Hospitalet de Llobregat – Granollers-Canovelles/La Garriga
  • R32: L’Hospitalet de Llobregat – Vic/Torelló

-Línies S4x i R4x (Corredor del Nord)

  • S41: Aeroport del Prat – Terrassa
  • R42: Aeroport del Prat – Manresa

-Línies S5x (Metro del Vallès)

  • S51: Barcelona-Pl. Catalunya – Universitat Autònoma/Sabadell-Ca n’Oriac
  • S52: Barcelona-Pl. Catalunya – Rubí/Terrassa-Nacions Unides
  • S53, S54… Reservat per al TramVallès

-Línies S6x i R6x (Línia Llobregat-Anoia)

  • S60: Barcelona-Pl. Espanya – Martorell-Enllaç/Olesa de Montserrat
  • R61: Barcelona-Pl. Espanya – Manresa-Baixador
  • R62: Barcelona-Pl. Espanya – Igualada
  • R63: Manresa – Súria
  • R64: Manresa – Sallent

-Línies R7x (Àrea de Tarragona)

  • R71: Tortosa/Cambrils – Tarragona/Sant Vicenç de Calders
  • R72: Móra la Nova/Reus – Tarragona/Sant Vicenç de Calders
  • R73: Tarragona – Reus – Valls – Sant Vicenç de Calders
  • R74: Reus – Camp de Tarragona – Sant Vicenç de Calders
  • R75, R76… Reservat per al TramCamp

-Línies R8x (Àrea de Girona)

  • R81: Blanes – Girona – Flaçà/Figueres/Portbou
  • R82: (Circular) Girona – St. Feliu de Guíxols – Palamós – Palafrugell – Flaçà – Girona (TramGavarres)
  • R83: Girona – Banyoles – Olot

-Línies R9x (Àrea de Lleida)

  • R91: Monzón-Río Cinca/Almacelles – Lleida-Pirineus – Cervera de Segarra
  • R92: Lleida-Pirineus – Balaguer/La Pobla de Segur
  • R97: Lleida – Les Borges Blanques – Montblanc – Reus – Tarragona


-LÍNIES INTERCITY

  • IC A: Lleida-Pirineus – Figueres-Vilafant (Avant)
  • IC B: Barcelona-Sants – Figueres/Cervera de la Marenda
  • IC C: Barcelona-Estació de França – Tarragona – Tortosa/Vinaròs
  • IC D: Barcelona-Estació de França – Camp de Tarragona – Reus/Móra la Nova/Flix/Riba-roja d’Ebre
  • IC E: Barcelona-Estació de França – Valls – Lleida-Pirineus
  • IC F: Aeroport del Prat – Lleida-Pirineus (via Manresa)
  • IC G: L’Hospitalet de Llobregat – Ripoll/Ribes de Freser/La Molina/Puigcerdà/La Tor de Querol
  • IC H: Reus – Tarragona – Cerdanyola-Universitat – Girona

Desapareixen les següents línies, segons la meva proposta:

  • Desaparició dels actuals Regionals des de Barcelona a Tortosa, Portbou i Lleida. Aquests trajectes queden servits només per Intercity de millor velocitat comercial. El servei a totes les estacions queda cobert pels trens regionals de vegueria (R7x, R8x, R9x).
  • Desaparició de l’actual R14 (Barcelona-Lleida per Tarragona i Reus). Els trajectes Barcelona-Montblanc/Lleida s’escurcen, donant un millor servei a Valls, mentre que per anar de Tarragona/Reus a Lleida tenim la R97.

Regionals “Rodalielitzats”?

dijous, 30/12/2010

Ja ha aparegut a la web de Rodalies l’anunci de que a partir d’avui, 30 de desembre de 2010, apareixeran a la web de Rodalies la informació del servei de Regionals, horaris, incidències, etc., a més que en els nous horaris en paper (escanejats per l’usuari Pere del Fòrum del Transport Català) , apareix la nova nomenclatura de les línies dels regionals traspassats, els quals perden la “Ca” i la canvien per la “R”, a l’igual que les línies de Rodalies. Ens farem un embolic, ara que no hi haurà diferència entre la nomenclatura dels Rodalies i els Regionals? O tot seguirà igual, i qui hagi d’anar a Girona, Tarragona o Lleida, ho entendrà igual que abans? Els regionals faran més parades a estacions de Rodalies, ara que sembla que tot serà el mateix? I què ha dels futurs serveis de Rodalies entre aquestes províncies, dels quals tant se n’ha parlat? Quina nomenclatura tindran? Veurem més trens de Rodalies fent serveis de Regionals? Totes aquestes preguntes, seran respostes en 2011.

El sa inconformisme

dilluns, 29/11/2010

En el FTC,se n’ha parlat molts cops sobre la plataforma d’usuaris de la línia de tren Figueres-Girona-Barcelona, els quals han fet diverses reivindicacions per denunciar el mal estat de la xarxa i el tracte cap a l’usuari, amb actes com reunions amb els gestors, talls de la circulació, etc.,  per aconseguir millores en el servei, i que afortunadament han donat els seus fruits. Alguna cosa semblant va passar fa anys amb el servei de Rodalies a Madrid, a on les protestes van ser tant constants que van aconseguir tenir el millor servei que existeix a l’Estat.  El sa inconformisme i l’actitud “erre que erre” que ha demostrat aquesta plataforma, han estat decisius per aconseguir diversos canvis, com tenir més trens i millors, reduir el temps del trajecte, aconseguir una atenció al client més acurada i  semblant a la dels passatgers de Rodalies de Barcelona, aconseguint el dret de Devolució Express, l’ampliació de la validesa del  abonaments Bo 10 i Bo Exprés de 30 a 45 dies, etc.

Però hi ha corrents que diuen que tot hauria de ser igual per a tots els usuaris de Renfe de tota Catalunya, que per què aquestes millores no es poden aplicar a tothom per igual.  Pel que hem vist, els criteris que segueixen els gestors del servei de ferrocarril són fer cas a qui més es queixa.  Serà que pensen que qui no ho fa, és perquè ja li està bé? Deuen tenir raó? I els usuaris de Tarragona, Lleida i Barcelona, aquests darrers amb el servei de Rodalies, què dieu? Ja us està bé la situació actual o no?

Només cal recordar l’intent de manifestació contra el mal servei de Rodalies  ara fa 4 anys, a on tot i la difusió que es va donar, els dispositius policials preparats per evitar aldarulls, etc., pràcticament no hi va haver assistència. I tot això, justament quan les avaries i deficiències eren encara pitjors que ara, durant les obres per fer arribar l’AVE a Sants, i que van provocar per exemple, l’esfondrament d’una part d’una andana a l’estació de Bellvitge. Per què passa això? Tan se’ns dóna tot, mentre puguem arribar a la feina, estudis, llar, encara que sigui tard i en condicions pèssimes? Que no hi ha prou problemes que justifiquin una revolta dels usuaris de Rodalies? Conformisme?

Només afegiré que l’inconformisme i les revoltes funcionen.  És trist, però és així. Ara bé, cal que tothom les faci. Sinó no s’aconsegueix res en aquest país.