Pirates del Carib

És ja un clàssic, com ‘La túnica Sagrada’ o ‘Ben-Hur’ a Setmana Santa, veure les aventures de Jack Sparrow al Carib per Nadal. La vau veure ahir per pair la darrera remesa de torrons, ajeguts semiinconscients al sofà com tothom, oi?

Avui sortia una notícia relacionada al diari: sembla que la gran constructora espanyola, adjudicatària de l’ampliació del Canal de Panamà, aturarà les obres del que havia de ser la vuitena meravella del món. El vaixell insígnia de la nostra indústria a l’exterior, l’exemple de les capacitats de la nostra raça, la prova de la nostra audàcia i la nostra perícia. Al final, era tot això, una mostra fidel del que hom ha fet a casa nostra i que ara intentem exportar de qualsevol manera. I ja se sap, ara no ens posarem a improvitzar, fem el que sabem fer, i cito a un company, professor de la UPC, que en sap del que parla:

Les constructores espanyoles estan acostumades a la seguent dinamica: presentarse amb un projecte que guanya per proposar una baixa temeraria (20-30 % quan a Europa no es baixa del 5%). Un cop aconseguit el projecte demanen una modificacio ( projecte reformat) i al final el projecte te un cost (projecte inicial+ reformat) de 110%-120%-130%….. El problema apareix quan se salta a Llatinoamèrica ja que aquesta dinamica canvia per un petit detall: les constructores han d’aportar el sistema de finançament. Llavors com ho fem amb el finançament del reformat? Si pel mig i adjuntes la gestio de la corrupcio (3%-10%-15%-50%………) i l’aparicio de nous cobradors el tema es complica. De SACYR no m’espero massa amb les practiques del seu antic president Rivero.

Un triple salt mortal sense xarxa no pot acabar be.

En Jack Sparrow haurà de passar per les excluses de sempre, perquè els altres pirates no han acabat la seva part del tracte. No se sap si Margallo, igual que ha fet amb les aspiracions sobiranistes que tant afecten la Marca Espanya, ha enviat també a les ambaixades un manual de PRESTO o d’EXCEL, per a que els nostres funcionaris a l’exterior revisin les ofertes que fan les constructores més enllà dels mars. En qualsevol cas, probablement ja sigui tard i en aquests moments tothom ens consideri part de la tripulació dels amics d’en Jack, fem el que fem.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús