#Referència2: Trens regulars

The Royal Concept, grup jove d’Estocolm. Segueixen el seu camí, cadascú té el seu propi camí.

No pots pujar al vagó d’un tren suec SJ -companyia privatitzada- pensant en la Renfe, amb ànim de comparar. Per començar ni he entès el “sistema astronòmic” de validació del bitllet… Una mena de caixa sense forats on introduir cap targeta, només un sensor circular amb una llum blava (que o bé no funciona o no se utilitzar). Els vagons semblen normals. El cost sembla normal. Un recorregut d’uns 350 quilòmetres a 435 corones sueques, 50 euros. Més o menys el que et pot costar un Barcelona-Saragossa. D’alt dels compartiments, les parets folrades aporten caliu. S’han de travessar terres gèlides. Tots els seients -més ben dit, butaques-, tenen unes ‘pantalletes’ digitals que indiquen si el seient està lliure o reservat. Els que viatgem amb bitllet senzill hem de buscar forat però tampoc resulta complicat perquè sempre hi ha poca gent. Semblen trens de fa força anys però molt ben equipats, cuidats i modernitzats. I quan ja estàs instal·lat i en ple trajecte, agafes el mòbil, et connectes al Wifi i comences a navegar. Simplement, acomodat a la teva poltrona. L’única cosa que els hi falla és que no tenen massa espai per col·locar les meves tres maletes mida ‘max’, però això ja no se si és problema dels suecs o problema meu…

Qualsevol diria que aquests trens de col·leccionista estarien equipats com ho estan

Dóna’m un OK si ho voldries per Catalunya. Dóna’m un KO si no ho voldries!

(Comenta amb un OK o amb un KO)

Etiquetes , ,

5 comentaris

  • Esteve

    28/01/2014 11:35

    OK
    Tinc l’esperança que serà així quan gestionem els nostres serveis públics amb els nostres diners.

  • Elena Navarro

    28/01/2014 16:05

    OK
    Oriol, m’agrada la teva iniciativa, poder a més d’observar ( el meu gènere estrella és la crònica), també m’agrada el teu estil.
    He de dir que tenim molt a aprendre de les societats escandinaves, però no ens oblidem que aquí tenim un context social, ambiental, cultural molt diferent. Busquem també els defectes d’aquestes societats mirall, o aquelles coses que no funcionarien en el nostre context català/espanyol. No ens deixem il·luminar.

    Esteve, la Generalitat ja gestiona el servei públic de rodalies a Catalunya, Renfe n’és l’operador; aquest defecte ja el mantenim des de casa.

    Ànims i endavant :-)

  • Esteve 007

    29/01/2014 0:28

    Elena, sóc perfectament conscient que la Generalitat gestiona Rodalies, però el meu comentari era una mica mes llarg.
    L’operador, que ja ho era des de sempre, sembla que està obligat a fer inversions que no fa. L’incumpliment contractual es força habitual, la nostra historia n’es plena d’exemples. Es el que pasa quan els calers es tenen els altres.
    Quan puguem gestionar en les mateixes condicions en les que ho fan els suecs podrem parlar.

  • Oriol Moya Cànovas

    29/01/2014 2:00

    Hola a tots dos, Esteve i Elena. M’agrada molt que debatiu. Moltes gràcies per avançat.

    Si voleu la meva opinió, jo crec que hi ha rescursos de sobres perquè la nostra xarxa ferroviària sigui de qualitat. Es tracta de gestionar bé els recursos, i de qui els gestiona.

    No obstant això, la meva intenció no és opinar explícitament sobre les ‘referències’. M’agrada que valoreu vosaltres. Si no teniu molt temps amb un simple OK o KO estaré contentíssim!

    Moltes gràcies! :)

  • Oriol Moya Cànovas

    29/01/2014 2:09

    Elena, gràcies per la proposta. Per suposat també procuraré destacar què falla a la societat sueca. En absolut tot són flors i violes, hi ha gran part de mite… Veurem què descobreixo. :)
    PD: Potser els grans temes que requereixen més profunditat no puc abordar-los en aquest blog. M’agradaria més fer-ho a SomAtents

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús