#Referència14: Peatges a Suècia? No pas!

Lisa Ekdahl (Estocolm, 1971) és una veu de jazz que fa una música molt personal. Ens ha regalat deu albums, ni més ni menys. No se perquè però a mi em recorda a l’Andrea Motis.

Acabo de creuar Suècia de sud a nord. La diversitat paisatgística del país ve determinada pel gruix de neu, principalment. Ara bé, visitar Lapònia és essencial si estàs a Suècia. Al recórrer 1.500km de carreteres en autocar, he travessat el centre neuràlgic del país, Estocolm, i nord enllà, he vist de tot: una grua que ens obria pas enretirant la neu -sort que van ser pocs quilòmetres, circulàvem a uns 30km/h-, hem donat mitja volta a una autopista de dos carrils aprofitant que no passava ningú, fins i tot, hem fet aturades al mig de l’autopista -literalment- perquè el conductor descansés cinc minuts. De matinada, al mig d’una autopista (buida)! Puc dir que he vist de tot menys una cosa, peatges. En Robert, professional de la conducció des de fa anys, m’ha explicat que a Suècia no hi ha ni un peatge. Totes les carreteres són públiques però els ciutadans han de comprar una llicència per circular. Els preus de la llicència van en funció del vehicle i poden oscil·lar entre els 1.400€ a l’any o els 500€ -aproximadament-. Si els cotxe és “ecològic” circular és totalment gratis. Una mentalitat molt diferent a la del Govern espanyol, el català i els seus amics d’Abertis.

*A Estocolm i a Göteborg hi ha algun peatge. Ningú s’hi ha d’aturar. Totes les matícules estan registrades i quan t’identifiquen creuant t’envien un rebut per internet. Són alguns trams de les grans urbs on si que s’ha de pagar.

Gamla Stan a Estocolm

Thomas Thomasset

Dóna’m un OK si ho voldries per Catalunya. Dóna’m un KO si no ho voldries!

3 comentaris

  • Neus

    01/03/2014 14:43

    OK a l’alternativa! Això ens demostra que hi ha altra manera de fer les coses! Però em pregunto: Què passaria al nostre país amb les llicències? La gent les pagaria o s’escapoliria com amb la ITV?

  • Esteve 007

    02/03/2014 21:33

    OK
    Es clar, no?

  • Oriol Moya Cànovas

    03/03/2014 13:51

    Hola, gràcies per comentar.

    Si el mecanisme de control és rigorós, no cal patir perquè la gent passi de pagar les llicències.

    Salutacions.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús