L’internacionalisme, més enllà de la quotidianitat

a l'esplai ens agrada volar.png

 

Per il·lustrar aquest post agafo prestat un dels símbols que representa l’internacionalisme a la meva casa.

A l’esplai ens agrada volar.

 

L’estiu és sinònim de vacances per als joves del país. És sinònim de descans, recarregar empenta i de preparació del proper curs per als mestres de les escoles el país. Per aquest col·lectiu no deixen de ser un parell de mesos de reflexió i de repàs del que s’ha fet i del que queda per fer. Que tot està per fer i tot es possible.

Per monitors/es d’esplais i caps d’agrupaments de caus és un moment molt especial, l’estiu es sinònim de d’activitat, sinònim de passar-se dies fora amb els infants que durant tot el curs han participat i fet possible un munt d’activitats als carrers dels nostres pobles, viles i ciutats, aprenent jugant, descobrint que el món el tenim a les nostres mans i que podem posar el nostre gra de sorra per millorar-lo. Per aquest col·lectiu l’estiu es transforma en una prova de foc de tot allò que han construït i mantingut durant l’any. Esplais i caus marxen de la ciutat per anar a conviure amb la natura, muntanya o a conèixer altres alternatives educatives arreu d’Europa.

Moltes d’aquestes associacions viuen intensament el valor d’internacionalitzar la causa per canviar el món amb altres joves i associacions del mateix territori o de més enllà. Internacionalitzar el moviment d’associacionisme educatiu i visitar diferents regions europees o d’altres continent suposa una entrada d’aire fresc pels joves, conèixer altres cultures i maneres de fer i teixir relacions interculturals que aporten una amplitud de mires important tant per caps i monitors/es com per als joves els quals acompanyen.

La internacionalització de la singularitat de l’associacionisme educatiu de Catalunya fa anys que s’està desenvolupant (sobretot al moviment escolta, amb llarga tradició internacionalitzadora), potser a passos curts, però intentant no fer cap enrere.

És també una oportunitat per explicar millor al món i als joves, el futur de la societat, de l’existència d’una llengua i una cultura com la catalana que porta anys reivindicant-se com valor positiu i que volem situar-la com l’eix de l’existència i organització d’una regió d’un nou paradigma a dins l’Europa social dels pobles.

A monitores, monitors, caps, infants i joves, expliquem-nos encara millor.

 

Jordi Crisol Tortajada

 

Comenta

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús